گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

پالس کاهشی تتر به قیمت دلار؛ اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 مهر 1403

کدخبر: ۶۷۶۰۰۸
اقتصادنیوز: معامله گران فنی معتقدند قیمت دلار در بازار هرات و تهران در مسیر اصلاح قرار دارد؛ روندی که باید دید در جریان معاملات امروز تداوم خواهد داشت یا خیر؟
پالس کاهشی تتر به قیمت دلار؛ اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 مهر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که در روز گذشته شاهد نوسانات رفت و برگشتی قیمت‌ها بود؛ روندی که در پی آن، قیمت دلار هرات با گپ منفی ۵۰ تومانی در 60 هزار و 850 تومان بازگشایی کرد و ابتدا با نوسان مثبت به 61 هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات، قیمت این اسکناس تا 60 هزار و 350 تومان کاهش یافت. قیمت دلار در بازار تهران هم روز گذشته از 60 هزار و 850 تومان آغاز به کار کرد و با در پیش گرفتند مسیر نزولی، تا 60 هزار و 400 تومان عقب نشست. درهم امارات هم تحت تأثیر نوسانات دلار در هرات و تهران، با گپ منفی 110 تومانی معاملات خود را در 16 هزار و 790 تومان آغاز کرد و سپس به 16 هزار و 550 تومان رسید.

کاهش قیمت درهم در پی «ارتباط مستقیم آن با نرخ دلار» و «تأثیرپذیری از نوسانات بازارهای بین‌المللی» و «بازار ارز ایران» اتفاق افتاده است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند درهم همانند دلار، در پی فروکش کردن اخبار و هیجانات سیاسی، در حال اصلاح قیمتی است. این گروه معتقدند با تداوم روند فعلی، عقب نشینی درهم امارات به سطوح حمایتی پایین‌تری محتمل است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار رمزارزها هم در روز گذشته با نوسانات قابل توجهی همراه بود و قیمت بیت‌کوین که در روزهای اخیر به کانال 66 هزار دلار وارد شده است، در مسیر نزولی قرار گرفت و تا 65 هزار و 741 دلار عقب نشست. تتر هم کانال 61 هزار تومان را از دست داد و در 60 هزار و 875 تومان قرار گرفت.

با این همه، معامله گران فنی معتقدند دلار هرات در سطح 61 هزار و 700 تومان سقف قیمتی خود را ثبت کرده و با نوسان قیمت پایین سطح یاد شده، احتمال اصلاح قیمت این اسکناس وجود دارد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات ابتدا تا مرز 60 هزار و 500 تومان و سپس تا مرز 59 هزار و 800 تومان عقب‌نشینی خواهد کرد. به عقیده این گروه در صورت ناتوانی دلار در شکستن سقف 61 هزارو 700 تومان، فشار فروش بر بازار را افزایش داده و احتمال عقب‌نشینی تا سطوح حمایتی کلیدی را قوت می‌بخشد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تکنیکالیست‌ها، دلار هرات تا زمانی که در محدوده بین 60 هزار و 500 تومان تا 61 هزار و 700 تومان نوسان دهد، در وضعیت ناپایدار قرار دارد.

دلار در بازار تهران هم با مرزهای حمایتی و مقاومتی مشابه دلار هرات روبه‌رو است و سطح 61 هزار تومان به عنوان مقاومت اصلی دلار تهران شناخته می‌شود و این سطح به‌عنوان مرز کلیدی در مقابل رشد بیشتر قیمت عمل می‌کند. معامله‌گران فنی معتقدند که اگر قیمت دلار نتواند این سطح را بشکند، فشار فروش افزایش می‌یابد و بازار به سمت اصلاح حرکت می‌کند. حمایت اصلی دلار تهران در سطح 60 هزار تومان قرار دارد که اگر شکسته شود، افت قیمت تا 59 هزار و 500 تومان محتمل است و مرز حمایتی بعدی دلار 58 هزار و 800 تومان است که می‌تواند تغییرات قابل توجهی در روند بازار ایجاد کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید