بورس به تعادل رسید؟ /نرخ دلاری شکر ثابت ماند

کدخبر: ۵۷۳۸۳۱
هنوز هیجانات بورس را رهبری می کند و تعادل به بازار برنگشته است.
بورس به تعادل رسید؟ /نرخ دلاری شکر ثابت ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  همپوشانی حمایت ها در بازار سرمایه روز قبل جواب داد و شاخص کل بازار سرمایه روز قبل یک بازگشت رو به بالا را تجربه کرد، رسیدن بازار سرمایه از صف فروش روز شنبه به صف خرید روز یکشنبه نشان می دهد که هنوز هیجانات بازار را رهبری می کند و تعادل به بازار برنگشته است.

اما خبری در این هفته منتشر شد که سودآوری شرکت ها را تحت تاثیر قرار میدهد، انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر افزایش قیمت شکر را برای سال جاری ۴۰ درصد اعلام کرد. سال قبل قیمت شکر ۱۸ هزار تومان تصویب شده بود در آن زمان قیمت جهانی هر پوند شکر در محدوده ۱۹ سنتی قرار داشت و دلار بازار آزاد هم در محدوده ۳۰هزار تومان بود مقایسه ارقام مذکور نشان میدهد که شکر در سال گذشته با دلار ۴۲ هزار تومانی قیمت گذاری شده بود که بالاتر از نرخ بازار آزاد دلار در آن زمان است و چون بخشی از صنعت قند و شکر وابسته به واردات است به نظر می رسد این تصمیم برای حمایت از تولید داخلی اتخاذ شده بود.

با وجود افزایش ۴۰ درصدی قیمت شکر در داخل، قیمت جهانی شکر از مهر ماه تا کنون حدود پنجاه درصد افزایش پیدا کرده و قیمت هر پوند شکر به حدود ۲۶ سنت رسیده است. مقایسه قیمت مصوب ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی با قیمت جهانی شکر نشان میدهد که قیمت شکر با دلار مبادله ای در محدوده ۴۲ هزار تومان قیمت گذاری شده که با توجه به افزایش قیمت های جهانی می تواند حاشیه سود شرکت های وابسته به واردات قند و شکر را کاهش داده و کام آن ها را تلخ کند‌‌.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید