گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام

2 روند متفاوت ورود و خروج سرمایه در بورس تهران+ نمودار

کدخبر: ۶۶۷۹۱۴
اقتصادنیوز: در ابتدای هفته اخیر ورود سرمایه حقیقی به بازار سهام تداوم داشت اما در سه روز پایانی شاهد خروج پول از بازار بودیم.
2 روند متفاوت ورود و خروج سرمایه در بورس تهران+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای هفته‌ اخیر روند ورود سرمایه به بورس تهران تداوم داشت. در اولین روز هفته 161 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. روز یکشنبه نیز 218 میلیارد تومان سرمایه وارد شد.

اما روز دوشنبه شاهد خروج 81 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم و روز سه‌شنبه 139 میلیارد تومان خارج شد.

 روز چهارشنبه برای سومین روز معاملاتی هفته پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 28 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته 131 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 26 میلیارد تومان بود. 

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد اخابر بیشترین خروج سرمایه داشت و وارس، ثفارس، سیستم و وخاور در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فملی، وبانک، فولاد، سصوفی و وبملت بیشترین ورود پول حقیقی داشتند. 

روز یکشنبه نیز نمادهای غالبر، آسیاتک، فزر، تکنو و وصندوق بیشترین خروج پول و نمادهای فولاد، فملی، فخوز، نوری و حفارس بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

روز دوشنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد فملی تعلق داشت و نمادهای خزامیا، وتوس، شپدیس و غالبر در رده‌های بعدی بودند. بیشترین ورود پول نیز به نمادهای وبانک، شپنا، فسبزوار، شبندر و فباهنر اختصاص داشت. 

روز سه‌شنبه نیز نماد فولاد بیشترین خروج را ثبت کرد و پس از آن خودرو، فملی، شپدیس و غالبر بودند. از سوی دیگر، نمادهای حفارس، وبانک، فباهنر، ودی و شپنا بیشترین ورود را داشتند.

در آخرین روز معاملاتی هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد خساپا بود. نمادهای حکشتی، فولاد، آسیاتک و خساپا در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر غالبر، حفارس، وبانک، کسرا و ونوین بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید