گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام

ورود سرمایه به بورس در هفته ریزش شاخص کل+ نمودار

کدخبر: ۶۷۲۰۷۱
اقتصادنیوز: در ابتدای هفته اخیر خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت اما در 3 روز پایانی هفته شاهد ورود پول به بازار بودیم.
ورود سرمایه به بورس در هفته ریزش شاخص کل+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای هفته‌ اخیر روند خروج سرمایه به بورس تهران تداوم داشت. در اولین روز هفته 96 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز 203 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

اما روز دوشنبه شاهد ورود 313 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم و روز سه‌شنبه 21 میلیارد تومان وارد شد. روز چهارشنبه نیز پول حقیقی وارد شد و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 158 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته 193 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 39 میلیارد تومان بود. 

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد فملی بیشترین خروج سرمایه داشت و شفام، فپنتا، شستا و شاوان در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای شبریز، شبهرن، وبملت، غپآذر و وبصادر بیشترین ورود پول حقیقی داشتند. 

روز یکشنبه نوری بیشترین خروج سرمایه را داشت و فملی، شپدیس، وبملت و شتران در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر، نمادهای پترول، شکام، وخارزم، شیران و ونوین بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

روز دوشنبه نیز نمادهای ثفارس، زاگرس، ومهان، خزامیا و رنیک بیشترین خروج پول و نمادهای خاهن، فولاد، فملی، شپنا و حکشتی بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

روز سه‌شنبه نیز نماد ثفارس بیشترین خروج را ثبت کرد و پس از آن غالبر، غاذر، خزامیا و واتی در رتبه‌های بعدی بودند. از سوی دیگر، نمادهای وبصادر، فولاد، شیران، فملی و شپنا  بیشترین ورود را داشتند.

در آخرین روز معاملاتی هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد ثفارس بود. نمادهای شپدیس و گلدیرا در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر ونوین، وخارزم و کسرا بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید