ادعای سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه دمشق

کدخبر: ۴۷۳۵۷۳
اقتصادنیوز: سازمان منع تسلیحات شیمیایی مدعی شده است که نیروهای بشاراسد در سال ۲۰۱۶ از ماده کلر در حمله‌ای به منطقه تحت سیطره مخالفان در حماة استفاده شده است.
ادعای سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه دمشق

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارشی اعلام کرد: این حمله اول اکتبر ۲۰۱۶ در نزدیکی بیمارستان میدانی خارج از شهرک کفرزیتا در استان حماة رخ داد و باعث شد ۲۰ تن دچار حالت خفگی و مشکل تنفس شوند. شاهدان عینی دستکم یک شئ را دیدند که از بالگردی بر فراز مکان مذکور پرتاب شده بود. بازپرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به یک سیلندر گاز کلر در مکان مورد نظر دست یافتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در بیانیه این سازمان آمده است: براساس تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که دلایل معقولی وجود دارد که نشان می‌دهد از این سیلندر کلر به عنوان سلاح استفاده شده است.

این سازمان ادعا کرد، به گفته شاهدان عینی بالگردی از فرودگاه حماه که تحت سیطره نیروهای دولتی سوریه است قبل از حمله بلند شده بود و بعد از مدت کوتاهی دو بشکه را پرتاب کرده بود که حاوی مواد سمی بوده است.

با اینکه نظام بشاراسد رئیس‌جمهوری سوریه همواره استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرده است؛ اما آمریکا و کشورهای غربی و مخالفان سوری،  دمشق را به حملات شیمیایی متهم می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی