امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در عمل فقط از نسل کشی در غزه حمایت کردند

کدخبر: ۶۰۸۴۷۲
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه گفت: در ۳ روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که ما به دنبال ‌آتش‌بس هستیم و اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند.
امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در عمل فقط از نسل کشی در غزه حمایت کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه از ارسال پیام آمریکایی‌ها در پی تحولات یک ماه اخیر در غزه خبر داد و گفت: در ۳ روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که ما به دنبال ‌آتش‌بس هستیم و اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند. امیدواریم آمریکا هر چه زودتر سیاست خودش را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.

امیرعبداللهیان : کاخ سفید ترجیح می‌دهد شریک جرم باشد

امروز ۳۲ روز است که از عملیات طوفان الاقصی و پس از آن حملات اسرائیل علیه غزه می‌گذرد. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه دیروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای حملات اسرائیل به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اول آبان ماه نیز در نشستی خبری اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها در این مدت حداقل ۲ پیام به ایران ارسال کرده‌اند.

وی در همین خصوص در ساعات پایانی شب گذشته در شبکه اجتماعی ایکس درباره ارسال پیام آمریکایی‌ها درباره برقراری آتش‌بس در غزه نوشت: آمریکا از هفته گذشته درصدد آتش‌بس انسانی بود. ما پیام آنها را دریافت کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنها «کاملا نادرست» می‌گویند، افزود: البته همزمان بازی جنگ را علیه غزه و کرانه باختری فلسطین مدیریت می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به مقامات آمریکایی تصریح کرد: ریاکاری و نسل کشی علیه غزه را متوقف کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید