گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

بازی حباب‌ها در بازار سکه/ خیز طلا برای کاهش دوباره؛ نیم‌سکه در محدوده مهم/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 خرداد 1403

کدخبر: ۶۵۲۴۴۵
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند روند کاهشی قیمت دلار و همچنین حباب بالای اقلام سکه نسبت به تتر و درهم می‌تواند در جریان معاملات امروز بازار اثرگذار باشد و روند نزولی روز گذشته را تدوام دهد.
بازی حباب‌ها در بازار سکه/ خیز طلا برای کاهش دوباره؛ نیم‌سکه در محدوده مهم/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 خرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، خلاصه معاملات بازار طلا و سکه در روز یکشنبه 20 خرداد از روند نزولی قیمت‌ها حکایت داشت و عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت طلای آب شده و سکه امامی را پایین کشید. سکه روز گذشته را با افت 200 هزار تومانی به پایان رساند و 40 میلیون و 400 هزار تومان قیمت خورد؛ روندی که در معاملات پشت خطی هم تداوم پیدا کرد و فلز گرانبهای داخلی 40 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت‌ها در روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که حباب اقلام سکه تمایلی به کاهش نداشتند و همگی افزایشی شدند؛ حباب سکه گرمی هم که در روز شنبه سقف بی سابقه 72 درصد را زده بود، روز گذشته رشد یک درصدی را تجربه کرد. افزایش حباب سکه در روز کاهش قیمت ها، نشان می دهد که فروشندگان بازار طلا و سکه تمایلی به کاهش بیشتر قیمت ها نداشته و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

اما دو مولفه اثرگذار بر قیمت سکه؛ دلار و اونس امروز را در حالی آغاز می کنند که ارزش طلای جهانی پس از تعطیلی روز گذشته رشد چندانی را به ثبت نرساند و در محدوده رنج، افزایش یک دلاری را تجربه کرد. ارزش هر اونس در لحظه تدوین این گزارش به 2295 دلار رسیده است. به عقیده تحلیل گران با توجه به سیاست های پولی فدرال رزرو، روند طلا می تواند در روزهای پیش رو همچون هفته گذشته کاهشی باشد.

قیمت دلار هم که در روز گذشته در آخرین پله از کانال 59 هزار تومان جا خوش کرده بود، در جریان معاملات پشت خطی در این محدوده عقب نشینی کرد و با ایست بر پله دوم کانال 59 هزار تومان، 59 هزار و 210 تومان قیمت خورد.

معامله گران روند قیمتی سکه در روز دوشنبه 21 خرداد را با توجه به کاهش قیمت دلار و همچنین رنج بودن اونس، نزولی پیش بینی می کنند؛ به عقیده این گروه حباب بالای سکه نسبت به حباب درهم و تتر در روز گذشته و عدم تمایل صعودی مولفه های اثرگذار بر قیمت سکه (دلار و طلا) نشان می دهد که میل به افزایش در بازار وجود ندارد و جناح کاهشی در جریان معاملات امروز قوی تر خواهد بود. همچنین رشد حباب طلای آبشده این انتظار را ایجاد می‌کند که قیمت دلار و اونس افزایش داشته باشد؛ روندی که معاملات بازار خلاف آن را نشان می‌دهد و بدین ترتیب قیمت سکه برای نزدیک شدن به میانگین باید مسیر کاهشی را در پیش بگیرد.

با این حال فنی های بازار معتقدند محدوده ۲۳ میلیون تومان، محدوده حمایتی مهمی برای نیم سکه محسوب می شود و در صورتی که نیم سکه این محدوده را از دست بدهد، تا مرز حمایتی 22 میلیون و 700 هزار تومان پایین خواهد آمد. همچنین محدوده ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محدوده مقاومتی است که نیم سکه از اول خرداد نتوانسته از آن گذر کرده و در بالای آن تثبیت دهد و باید دید این روند در جریان معاملات امروز دچار تغیر خواهد شد یا خیر؟

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی