بورل: تحریم اسرائیل در دستور کار اتحادیه اروپا نیست

کدخبر: ۶۵۶۱۱۸
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تحریم اسرائیل در دستور کار این اتحادیه نیست.
بورل:  تحریم اسرائیل در دستور کار اتحادیه اروپا نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ بورل در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: شرایط خاورمیانه مایه نگرانی است. طرح آتش‌بس رئیس جمهوری آمریکا اجرا نمی‌شود. هیچ‌کدام از طرف‌ها حاضر به اجرای این طرح که مورد تائید شورای امنیت است، نیستند. در نتیجه گرسنگی و بمباران غزه ادامه دارد و کمک های بشردوستانه وارد غزه نمی‌شود.

خبر مرتبط
هشدار بورل درباره تبعات جنگ تمام عیار میان حزب‌الله و اسرائیل

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تبعات جنگ تمام عیار میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل هشدار داد.

وی ادامه داد: اما این تنها مشکل نیست. در کرانه باختری، ما باید درباره نحوه مواجهه ما با آن بحث کنیم تا خشونت در این منطقه متوقف شود. اوضاع در مرز لبنان نیز نگران کننده است و باید جلوی گسترش جنگ به کل منطقه را بگیریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره احتمال تحریم رژیم صهیونیستی گفت: این مساله در دستور کار نیست. اما برگزاری نشست شورای روابط [با رژیم اسرائیل] درحال پیگیری است. این نشست عادی نخواهد بود زیرا اتفاقاتی که جریان دارد عادی نیست. این فرصتی برای کشورهای عضو اتحادیه است تا با همتایان اسرائیلی خود درباره آنچه در غزه و خاورمیانه می گذرد گفت‌وگو کنند.

بورل در پاسخ به سووال خبرنگاری که پرسید « خانواده من در شمال غزه هستند، به آنها چه بگویم» ادعا کرد: بگویید که اتحادیه اروپا هر کاری که می تواند انجام می دهد تا آب و غذا برای شما فراهم کند.

وی مدعی شد: ما طرفی هستیم که بیشتر به اسرائیل فشار می آورد تا مرزهایش را باز کند و اجازه دهد حمایت های بشردوستانه وارد غزه شود. ما از رنج آن‌ها (مردم غزه) آگاه هستیم و به همین دلیل است که ظرفیت و تلاش‌های خود را افزایش می دهیم تا جلوی این کشتار چشمگیر را بگیریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد: اسرائیلی ها همچنان مانع ورود حمایت های بشردوستانه می شوند و به گرسنگی دادن به مردم غزه ادامه می‌دهند. به همین دلیل است که اتحادیه اروپا امروز زبان تندی در مورد آن‌ها به‌کار می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی