آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم

حکم مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور تنفیذ شد/ توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به دولت جدید: از ظرفیت مردمی استفاده کنید+ فیلم

کدخبر: ۶۶۲۵۳۸
اقتصادنیوز: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برگزار شد تا دولت چهاردهم به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کند.
حکم مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور تنفیذ شد/ توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به دولت جدید: از ظرفیت مردمی استفاده کنید+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران در این مراسم حضور دارند.

توصیه مهم رهبر انقلاب به دولت چهاردهم

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: دولت محترم برای مردم با مردم در میان مردم از ظرفیت مردمی استفاده کند.

سخنرانی رهبر انقلاب آغاز شد

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، آغاز شد.

مسعود پزشکیان:‌ چشم انداز ما کشوری توسعه یافته است

مسعود پزشکیان،‌ رئیس جمهور ایران در ادامه مراسم تنفیذ سخنرانی خود را آغاز کرد. او در این مراسم گفت:‌ یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان سرافراز ایران عزیز به ویژه سرباز وطن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهدای دولت، شهیدان رجایی باهنر و به شهید خدمت آیت الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد: سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

رئیس جمهور گفت: همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهاده‌اند و با رای خود به تغییر بار سنگینی را در شرایطی خطیر بر دوش این حقیر نهادند. آنهایی که به من و یا به نامزدهای رقیب رای دادن و یا از سر دغدغه‌مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که پاسخگویی به آن از امروز عملاً آغاز می‌شود.

پزشکیان گفت: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند. منتخب ملت به موجب اصل ۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس جمهور می‌شود. اولویت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود بر عهده دارد.

وی افزود: آنچه که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری توضیح فرمودند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید ما به طرف آن حرکت کنیم. آنچه که چشم انداز نظام جمهوری اسلامی را تصویر می‌کند که در آن ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری در منطقه و هویت ایرانی و انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در رقابت بین الملل. چشم انداز ما کشوری توسعه یافته است.

اهدای حکم تنفیذ به مسعود پزشکیان

رهبر انقلاب اسلامی ایران حکم تنفیذ ریاست جمهوری را به مسعود پزشکیان اهدا کردند.

حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان قرائت شد

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را قرائت نمود.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین 

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.  

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است. 

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت. 

والسلام علی عبادالله الصالحین 

سید علی خامنه‌ای  

۷/مرداد/۱۴۰۳

9pEcq33jpob7

گزارش وزیر کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری

احمد وحیدی،‌ وزیر کشور در ابتدای مراسم تنفیذ، گزارش برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را ارائه کرد.

وزیر کشور در تشریح روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با درود و سلام بیکران به پیشگاه رسول اعظم و اهل بیت طاهرین ایشان خاصه سرور و سالار شهیدان و با ادای احترام به روح پر فتوح امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلام و سردار جبهه مقاومت و سید شهیدان خدمت و آرزوی سلامت و عزت روز افزون برای رهبر انقلاب اسلامی، پروردگار بلند مرتبه را سپاسگزارم که به همه ما توفیق خدمت در نظام مردم سالاری دینی را فراهم نمود.

وی عنوان کرد: از دستاوردهای سترگ مردم سالاری دینی آزادی سیاسی و حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است که از ابتدای انقلاب تا کنون در ۴۴ انتخابات بروز پیدا کرده است. در این فرصت تشکر خالصانه خود را از رهنمودهای مقام معظم رهبری ابراز می‌دارم.

وزیر کشور تصریح کرد: شهید رییسی با تلاش بی وقفه خود در خدمت تراز جدیدی را رقم زد. خدا را شاکرم که افتخار خدمت در دولتی را برایم فراهم کرد که رییس آن شهید شد و رهبری معظم انقلاب در فرمایشات خود از ایشان تمجید کردند و رییس شهید آن را مغتنمی برشمردند.

وحیدی خاطرنشان کرد: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت و رعایت قانون مداری فرایند چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را به پایان برساند تا برگ زرین دیگری در نظام جمهوری اسلامی ثبت شود.

وی افزود: در گام نخست جلسات سران قوا پس از شهادت رییس‌جمهور برگزار شد و متعاقب آن ستاد انتخابات کمیته‌های خود را در ۳۱ استان تشکیل داد و هیأت اجرایی در وزارت کشور تشکیل شد. ۱۳۰۰ هیأت اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل گردید.

آغاز رسمی مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری با قرائت قرآن کریم و پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران به شکل رسمی آغاز شد.

ورود رهبر انقلاب اسلامی به حسینیه امام خمینی

رهبر انقلاب اسلامی ایران برای آغاز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به حسینیه امام خمینی وارد شدند.

ورود مسعود پزشکیان به حسینیه امام خمینی

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران دقایقی پیش به حسینیه امام خمینی وارد شد.

هم نشینی سعید جلیلی و حسن روحانی در مراسم تنفیذ

هم نشینی سعید جلیلی و حسن روحانی در کنار علی لاریجانی از جمله نکات جالب توجه مراسم امروز بود.

9ftaUftJf5Xg

حضور مقامات لشکری و کشوری در حسینیه امام خمینی

مقامات لشکری و کشوری در مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران در حسینیه امام خمینی حضور پیدا کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید