آمار وحشتناک سقط جنین در تهران/ سقط در خانه 30 میلیون؟

کدخبر: ۶۶۳۹۰۵
اقتصادنیوز: رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت به تازگی در یک برنامه تلوزیونی گفت که روزانه 1000 سقط جنین در کشور انجام می‌شود. به عبارتی سالانه حدود 360 هزار سقط جنین در کشور صورت می‌گیرد.
آمار وحشتناک سقط جنین در تهران/ سقط در خانه 30 میلیون؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اوایل سال گذشته بود که سقط جنین غیرقانونی شد و پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد که سقط جنین جرم‌انگاری شده است. چندی بعد هم مشخص شد که اگر آزمایش بارداری فردی مثبت شود، نام او در سامانه ثبت و تا وضع حمل رصد می‌شود. در این صورت اگر سقط جنین، چه به صورت عمدی یا چه به صورت غیرعمدی اتفاق بیفتد وزارت بهداشت پیگیری می‌کند.

ممنوعیت سقط جنین در کشور با این هدف اعمال شد که آمار سقط جنین در کشور کاهش و به تبع آن جمعیت افزایش یابد. تیرماه سال 1401، صالح قاسمی، دبیر شورای راهبردی جمعیت استان تهران درباره آمار سقط جنین کشور به «ایسنا» گفته بود که سالانه 370 هزار سقط در کشور داریم که اغلب آنها غیرقانونی است.

صابر جابری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت نیز به تازگی در یک برنامه تلوزیونی گفت که روزانه 1000 سقط جنین در کشور انجام می‌شود. به عبارتی سالانه حدود 360 هزار سقط جنین در کشور صورت می‌گیرد. اگر مبنا را همین آمارهای مقامات رسمی قرار دهیم، می‌توان گفت که ممنوعیت و جرم‌انگاری به کاهش آمار کمکی نکرده است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «مصائب سقط جنین در ایران؛ از سقط در خانه با 30 میلیون تا خطر مرگ» بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید