هشدار درباره روغن‌های دافع تب دنگی/فریب این تبلیغات را نخورید

کدخبر: ۶۶۳۹۱۶
اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر هوشیاری مردم در مواجهه با تبلیغات روغن‌های گیاهی دافع پشه آئدس گفت: محصولات دافع حشرات برای نوزادان زیر ۲ سال قابل‌استفاده نیست.
هشدار درباره روغن‌های دافع تب دنگی/فریب این تبلیغات را نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، غلامعلی جاودان اظهار کرد: محصولات دافع حشرات برای نوزادان زیر ۲ سال قابل‌استفاده نیست از این رو ضرورت دارد مردم هوشیار باشند تا فریب تبلیغات روغن‌های گیاهی که با قیمت گزاف به نام دافع حشرات تب دنگی به فروش می‌رسد را نخورند.

وی افزود: توصیه برای نوزادان زیر دو ماه استفاده از پشه بند، لباس‌های پوشیده و با رنگ روشن است چرا که این پشه بیشتر جذب پوشش تیره می‌شود

جاودان گفت: با توجه به اینکه پشه عامل بیماری تب دنگی بیشتر جذب آب شیرین می‌شود و در آنجا تخم گذاری می‌کند ضرورت دارد مردم دسترسی این پشه را به آب شیرین و راکد کم کنند تا میزان تخم گذاری و زاد و ولد آن به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: آب جمع شده در زیر گلدان‌ها و در درب بطری‌ها محلی برای تخم ریزی این پشه است.


خبر مرتبط
تب دنگی فرصتی برای بهبود زیرساخت های بهداشتی/کمبودها مشخص شد

اقتصادنیوز: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مواجه با تب دنگی را یک فرصت دانست که از رهگذر آن می توان زیرساخت‌های بهداشتی مورد نیاز در کشور را بهبود داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید