کشتی‌گیر تاریخ‌ساز نماینده مجلس از آب درآمد+ عکس

کدخبر: ۶۶۴۸۵۱
اقتصادنیوز:‌ میخاییل لوپز، کشتی گیر سرشناس کوبایی که توانست با کسب پنجمین مدال طلا از آوردگاه المپیک پاریس در تاریخ ورزش جاودانه شود،‌ دستی هم بر آتش سیاست دارد و نماینده مجلس کشور کوباست.
کشتی‌گیر تاریخ‌ساز نماینده مجلس از آب درآمد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، شاید این روزها کمتر کسی نام میخائیل لوپز،‌ فوق ستاره کوبایی دنیای ورزش را نشنیده باشد؛‌ چهره ای که با کسب پنجمین مدال طلای خود در مسابقات المپیک 2024 پاریس، نام خود را در تاریخ ورزش جهان جاودانه کرد.

این ورزشکار سرشناس که به غول کوبایی شهرت دارد؛ در حالی قدم به آوردگاه المپیک گذاشت که پیش از آن با کسب چهار مدال طلای پیاپی در کشتی فرنگی در کانون توجه مخاطبان قرار داشت و همگان برای تاریخ سازی او لحظه شماری می کردند. اتفاقی که در نهایت شامگاه دوشنبه اتفاق افتاد و او با دستیابی به این هدف مهم،‌ برای همیشه با دایره طلایی خداحافظی کرد و کفش کشتی را از پای خود درآورد.

لوپز ۵ مدال طلای جهان و ۵ مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد تا تنها ورزشکاری لقب بگیرد که در ۵ دوره المپیک موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شده است.

اما آنچه این ورزشکار سرشناس را از رقبایش متمایز می کند،‌ فعالیت سیاسی او در کوباست. براساس آنچه سایت مجلس کوبا اعلام کرده است؛ میخاییل لوپز عضو مجلس ملی قدرت خلق این کشور است.

Capture

در معرفی او اینچنین آمده است: « فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی. ورزشکار کوبایی مورد علاقه و تحسین مردم کوبا بود. او نماد جنبش ورزشی کوبا است، نه تنها به خاطر پنج مدال المپیک و پنج عنوان جهانی، بلکه برای آنچه که برای نسل های جدید کوبایی ها نمایندگی می کند.

نمونه ای از فداکاری به کشورش، صداقت، فروتنی و سادگی، ثمره تعالیم پدر و مادرش. وی به عنوان نماینده در آخرین جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان شرکت کرد. او 10 بار پرچمدار هیئت کوبا در مسابقات بین المللی بوده و به عنوان برجسته ترین ورزشکار پینار دل ریو و کوبا انتخاب شده است. وی در حال حاضر نماینده مجلس ملی قدرت خلق است.» ANPP پیشنهاد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید