انتقاد مسکو از توکیو/ ماجرای رزمایش نظامی نزدیک مرزهای روسیه چیست؟

کدخبر: ۶۶۴۹۸۹
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در یادداشتی که به سفارت ژاپن در مسکو تحویل داده شد، اعتراض شدید خود را نسبت به برگزاری رزمایش مشترک توکیو و واشگتن در نزدیکی مرزهای این کشور اعلام کرد.
انتقاد مسکو از توکیو/ ماجرای رزمایش نظامی نزدیک مرزهای روسیه چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در یادداشت وزارت خارجه روسیه اعتراض شدید مسکو به سفارت ژاپن به دلیل رزمایش مشترک ژاپنی - آمریکایی «سپر شرق» که از ۱۸ تا ۲۶ جولای (۲۸ تیر تا ۵ مرداد) در مناطقی از جزیره هوکایدو واقع در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار شد، اعلام شده است.

وزارت خارجه روسیه در این یادداشت با تاکید بر غیرقابل قبول بودن فعالیت‌های تحریک‌آمیز نظامی در نزدیکی مرزهای شرقی خود، از برگزاری این رزمایش مشترک به عنوان تهدیدی بالقوه برای امنیت روسیه یاد کرده است.

در یادداشت وزارت خارجه روسیه به سفارت ژاپن در مسکو همچنین به توکیو هشدار داده شده است که به دنبال انجام این اقدامات تحریک‌آمیز نظامی از سوی ژاپن در نزدیکی مرزهای روسیه، مسکو اقدامات متقابل لازم را برای تقویت توان دفاعی و حفاظت از سرزمین خود انجام خواهد داد.

نیروی هوایی کره جنوبی پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سئول، واشنگتن و توکیو روز یکشنبه اولین رزمایش مشترک هوایی خود را در نزدیکی شبه جزیره کره برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: برگزاری این رزمایش بخشی از تلاش‌های کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای تقویت همکاری‌های دفاعی این سه کشور در بحبوحه تهدیدات موشکی و هسته‌ای رو به رشد کره شمالی بود.

این بیانیه می‌افزاید: در حالی که پیش از این سئول، واشنگتن و توکیو رزمایش‌های دو جانبه‌ای را برگزار کرده بودند اما این اولین رزمایشی بود که هر سه کشور در آن مشارکت داشتند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید