حماس: نمی‌توان تلاش آمریکا برای آتش‌بس را باور کرد

کدخبر: ۶۶۸۰۳۵
اقتصادنیوز:حسام بدران از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که صحبت‌های مقام‌های آمریکایی‌ در مورد نزدیک بودن به توافق آتش‌بس توهم فروشی است.
حماس: نمی‌توان تلاش آمریکا برای آتش‌بس را باور کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بدران افزود: اصرار دشمن بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا یکی از موانع پیش‌روی توافق است.

وی گفت: ماندن نیروهای اشغالگر در محور فیلادلفیا هیچ توجیه امنیتی یا نظامی ندارد.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: صحبت‌های مسئولان آمریکایی در مورد نزدیک بودن دستیابی به توافق آتش‌بس، فریب و توهم فروشی است.

بدران همچنین گفت: واشنگتن برای دستیابی به توافق باید به نکات و بندهایی که قبلاً ارائه داده بود و حماس با آن موافقت کرده بود، پایبند باشد.

نشست دوحه قطر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا نیز در نهمین سفر منطقه‌ای خود از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منطقه خاورمیانه، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و قطر سفر و با مقامات اسرائیل و نیز رهبران دو کشور مصر و قطر به عنوان میانجیگران آتش بس میان اسرائیل و حماس دیدار و گفت وگو کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به عنوان بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آتش بس غزه در دوحه جدی و سازنده و در فضای مثبت انجام و ادامه مذاکرات هفته آینده در قاهره مصر انجام خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۲۲۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید