درگیری در پارلمان ترکیه + عکس

کدخبر: ۶۶۸۱۵۹
اقتصادنیوز: حزب عدالت و توسعه که قبلاً ترجیح می‌داد دعواها را محدود به فضای سیاست و رسانه کند، حالا به شکل جدی وارد تنش‌های خشنی شده که می‌تواند بر آتش خشونت و دوقطبی بنزین بریزد.
درگیری در پارلمان ترکیه + عکس

دعواهای چند روز پیش در پارلمان ترکیه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان پیدا کرد و اغلب روزنامه‌های ترکیه برای وصف نزاع و دعوای تن به تن نمایندگان از این تیتر استفاده کردند: «در پارلمان، خون به راه افتاد». 

1403060115532577630826554

عکس‌ها و تصاویر ویدیویی از دماغ شکسته، سر شکسته و ابروی شکافته چند نماینده و ریخته شدن خون بر پلکان و سکوی پارلمان، منظره عجیبی بود که موضوع چندین میزگرد و گفتگوی سیاسی در شبکه‌های تلویزیونی ترکیه شد.

اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خلق، در یک بیانیه رسمی اعلام کرد: «بسیار شرمگین هستم که در پارلمان کشورم چنین وقایعی روی داد. واقعاً نمی‌توانم شرم و ننگ این لحظه را فراموش کنم که درست در حضور من در پارلمان، خون چند نماینده بر زمین ریخت».

1403060115482186930826504

احمد هاکان سردبیر روزنامه حریت و از نویسندگان نزدیک به اردوغان در سرمقاله خود نوشت: «راستش را بخواهید، در آخرین ساعات شب، ناچار شدم با دفتر روزنامه تماس بگیرم و به همکارانم بگویم: یادداشت مرا چاپ نکنید. همان جا بمانید خیلی سریع برایتان سرمقاله دیگری می‌فرستم».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید