بیماری اوروپوچه چیست؟/ یک بیماری ناشناخته که درمان ندارد

کدخبر: ۶۶۸۷۶۸
اقتصادنیوز: بیماری اوروپوچه که از نیش یک نوع حشره منتقل می‌شود بیشتر در مناطق گرمسیری بروز می‌کند و سه گروه از افراد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
بیماری اوروپوچه چیست؟/ یک بیماری ناشناخته که درمان ندارد

به گزارش اقتصادنیوز، ویروس اوروپوچه ویروسی است که با نیش حشرات منتقل می‌شود؛ به خصوص توسط کالیسویدز پرانسیس‌ها که پشه‌هایی با سری مانند سرسوزن هستند و به‌طور گسترده‌ای در آمریکای جنوبی و مرکزی وجود دارند. بیماری اوروپوچه، یک بیماری ویروسی است که در سال‌های اخیر به دلیل شیوع گسترده در برخی مناطق جهان به ویژه در آمریکای جنوبی، توجه بسیاری از محققان و متخصصان بهداشت را به خود جلب کرد.

افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس اوروپوچه و تأیید اولین موارد مرگ ناشی از آن موجب هشدار متخصصان در مورد خطر ناشی این ویروس شد. ویروس اوروپوچه ویروسی است که شناخت کمی در مورد آن وجود دارد و دارو و واکسنی برای آن موجود نیست.

نشانه‌های بیماری اوروپوچه

بیماری مرموز اوروپوچه نشانه هایی مانند سردرد، درد عضلانی، خستگی مفرط، بثورات پوستی و تورم غدد لنفاوی به دنبال دارد و می‌تواند عوارض جدی و حتی مرگباری داشته باشد. به گزارش اقتصادنیوز، برخی از افراد مانند افراد مسن، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و افرادی که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

خبر مرتبط
بیماری اوروپوچه چیست؟/ جهان در شوک شیوع کرونایی دیگر؛ ویروسی که درمان ندارد

اقتصادنیوز:‌ موارد مبتلا به ویروس اوروپوچه در آلمان، ایتالیا و اسپانیا تائید شده است. این ویروس با نام بیماری حیوان تنبل نیز شناخته می‌شود.

تشخیص بیماری اوروپوچه

تشخیص بیماری اوروپوچه بر اساس علائم بالینی بیمار و انجام آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش خون انجام می‌شود. با توجه به شباهت علائم این بیماری با بسیاری از بیماری‌های دیگر، تشخیص قطعی آن ممکن است دشوار باشد. اما بهترین راه برای پیشگیری از بیماری اوروپوچه، جلوگیری از نیش حشرات است. برخی از روش‌های پیشگیری عبارتند از: استفاده از پشه بند، پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار بلند و استفاده از مواد دفع کننده حشرات.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید