49 سال پیش اتفاق افتاد

اگر در شهر زباله بریزید، تلویزیون نشان‌تان می‌دهد

کدخبر: ۶۶۸۸۸۰
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در پنجم مرداد ماه 1354 به کسانی که در شهر زباله بریزند، هشدار داد که تلویزیون تصویر آنها را نشان می‌دهد.
اگر در شهر زباله بریزید، تلویزیون نشان‌تان می‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز، 49 سال قبل، روزنامه اطلاعات گزارشی منتشر کرد، با این محتوا که کسانی که زباله در سطح شهر می‌ریزند، تصویر آنها در تلویزیون نشان داده می‌شود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «مواظب باشید آشغال بزمین نریزید، زیرا ممکن است دوربین فیلمبرداری یکی از خانم‌های عضو انجمن معاونت زنان، کار خلاف شما را در روی فیلم دوربین ضبط کند و تردید نیست که این قبیل صحنه‌ها برای ایجاد تنبیه دیگران، بوسیله تلویزیون و جراید در برابر دید همگان قرار داده خواهد شد.

خانم ایراندخت شیخ رئیس انجمن معاونت زنان طی گفتگویی با خبرنگار ما به کسانیکه رعایت مقررات شهری را نمی‌کنند هشدار داد و گفت عکس و تصویر کسانیکه زباله در جوی آب می‌ریزند و یا کف صابون و آب‌های آلوده را در کوچه‌ها و جوی‌ها خالی می‌کنند بی آنکه خود آنها متوجه شوند از تلویزیون و بوسیله جراید پخش خواهد شد. رئیس انجمن خاطر نشان ساخت که این قبیل فیلم‌ها در پارک‌های شهر و محلات تهران نیز نمایش داده می‌شود تا مردمی که با بی‌توجهی خود صدها تن زباله در سطح خیابان‌ها و شهرها می‌ریزند از ادامه این کار دست بردارند. خانم شیخ اضافه کرد حتى فیلم و صحنه‌های ضبط شده از بی‌دقتی افراد در امر بهداشت به وسیله خانم‌های عضو انجمن در محل سکونت آن افراد برای تماشای همسایگان آنها نیز نمایش داده خواهد شد.»

در ادامه این گزارش اشاره شده است: «مقامات مسئول شهرداری اعلام کردند که شهر تهران به نسبت جمعیت پر زباله ترین شهر جهان است و مقدار آن در روز به دو هزار تن می‌رسد. محتوای زباله بیشتر خرده شیشه، پلاستیک، لاستیک ، مواد فلزی، مقوا و کاغذ، قوطی خالی و نان خشک غذای مانده است و همه این مواد به زباله ارزش بیشتری می‌دهد.

1-(2)

22-(2)

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید