مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

رانندگان تاکسی شیفت‌بندی می‌شوند

کدخبر: ۶۷۰۵۱۴
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در دوازدهم شهریورماه 1354 از عصبانیت و بدخلقی رانندگان تاکسی به علت افزایش تعداد مسافران تاکسی و خستگی مفرط خبر داد. به همین دلیل طرحی مبنی بر دوسره شدن کار تاکسی‌های تهران مورد مطالعه قرار گرفت.
رانندگان تاکسی شیفت‌بندی می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز، اگر پای درد دل رانندگان تاکسی بنشینید، می‌گویند مشکلات آنها مثنوی هفتاد من است؛ از ناهمخوانی دخل و خرج و هزینه بالای استهلاک گرفته تا کاهش کیفیت قطعات و فرسودگی تاکسی‌ها. در این بین، فرسودگی تاکسی‌های تهران یکی از مشکلاتی است که نه‌تنها دغدغه خود رانندگان محسوب می‌شود، بلکه از دلایل اصلی آلودگی پایتخت خوانده شده و به همین دلیل اخیرا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعطای وام ۸۰ تا۱۰۰ میلیون تومانی تعمیر تاکسی خبر داده است.

البته مشکلات رانندگان تاکسی به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و در همین باره روزنامه اطلاعات در 12 شهریور 49 سال قبل، از عصبانیت و بدخلقی رانندگان تاکسی به دلیل افزایش مسافران خبر داده بود.

در بخشی این گزارش آمده است: «ماموران کمیسیون ترافیک انجمن شهر تهران گزارش دادند که رانندگان تاکسی‌ها در تهران بسیار عصبانی و بدخلق شده‌اند. در این گزارش علت دگرگونی خلقیات رانندگان تاکسی ناشی از افزایش تعداد مسافران تاکسی و خستگی مفرط ذکر شده است.

بدنبال این اظهار نظر گروهی از کارشناسان ترافیک مجددا طرح گروه‌بندی تاکسی‎هارا مورد مطالعه قرار داده‌اند تا با تفکیک دو گروه تاکسی ترتیبی بدهند که عده‌ای از رانندگان صبح‌ها و گروهی دیگر بعد از ظهرها کار کنند.

اجرای طرح دو سره شدن کار تاکسی‌ها مستلزم افزایش تعداد تاکسی‌های موجود است و به‌همین جهت مقامات شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران اکنون در زمینه افزایش تعداد تاکسی‌ها وتقسیم آنها به دو گروه برای صبح و عصر مشغول بررسی هستند. یک مقام آگاه ضمن اعلام این خبر گفت: نظریات کارشناسان ترافیک انجمن شهر، شهرداری تهران و شرکت تعاونی تاکسیرانی در مورد طرح اجرائی دوسره شدن کار تاکسیرانی در آینده نزدیک به کمیسیون ترافیک انجمن شهر تهران تسلیم خواهد.». 

تاااااااااااااااااکسی

تاکسی مهم

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید