آب دریاچه ارومیه تغییر رنگ داد/ علت چیست؟

کدخبر: ۶۷۰۷۷۸
اقتصادنیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تغییر رنگ دریاچه ارومیه طبیعی است و هیچ عارضه ی بهداشتی و سلامتی برای افرادی که در این دریاچه شنا می‌کنند ندارد.
آب دریاچه ارومیه تغییر رنگ داد/ علت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سعید شهند با بیان اینکه، قرمز شدن آب دریاچه ارومیه هر سال در فصل گرم اتفاق می‌افتد و دلیل علمی دارد گفت: در سال‌های گذشته نیز شاهد تغییر رنگ آب دریاچه ارومیه در تابستان بودیم  که دلیل آن  تغییرات اکولوژیکی دریاچه ارومیه است.

شهند ادامه داد: به دلیل دمای بالا و تبخیر زیاد از سطح دریاچه ارومیه فعالیت باکتری‌های شور پسند در دریاچه زیاد و باعث تغییر رنگ آب دریاچه ارومیه می‌شود.

وی بیان کرد: با گرم شدن هوا و افزایش تبخیر آب از سطح دریاچه و بالا رفتن غلظت نمک در آن، رنگ دریاچه ارومیه تغییر پیدا می‌کند گفت: در شرایط عادی رنگ جلبک «دونالینا سالینا» در دریاچه ارومیه سبز رنگ است که با افزایش غلظت نمک و در شرایط غیر طبیعی این جلبک برای حفظ بقای خود اقدام به ترشح رنگیزه قرمز رنگ می‌کند.

مدیر حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با کاهش دمای هوا و افزایش ورودی آب دریاچه ارومیه این پدیده از بین می‌رود.

شهند به افزایش دو برابری حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت:هم اکنون یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد.

وی افزود: ارتفاع آب دریاچه نیز هم نسب به سال گذشته ۳۵ سانتی متر بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید