خبر خوش درباره افزایش حقوق دستیاران پزشکی+ فیلم

کدخبر: ۶۷۲۵۹۱
اقتصادنیوز: دغدغه دستیاران پزشکی کم نیست؛‌ از ساعات کاری طولانی تا دریافت حقوق ناچیز. حالا معاون اموزشی وزیر بهداشت حامل خبر خوشی برای این گروه است. آنگونه که ابوالفضل باقری‌فرد خبر داده، حقوق دستیاران پزشکی از پاییر امسال افزایش پیدا می‌کند.
خبر خوش درباره افزایش حقوق دستیاران پزشکی+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، دستیاران رشته‌های علوم پزشکی کسانی هستند که تخصص خود را در مراکز درمانی می‌گذرانند و همواره طی سال‌های گذشته از ساعات کاری طولانی خود گلایه داشته‌اند.

اما در ابتدای سال جاری، بهرام عین‌اللهی- وزیر وقت بهداشت، از تصویب افزایش ۴۵ درصدی حقوق دستیاران پزشکی در سال ۱۴۰۳ در هیئت دولت خبر داد و گفت: «در شروع دولت دستیاران پزشکی مجرد ۲ میلیون و دستیاران پزشکی متأهل سه میلیون تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کردند، در همان ماه‌های نخست دولت، وزارت بهداشت از محل درآمدهای اختصاصی حقوق دستیاران را افزایش داد.» به گزارش فارس، وی ادامه داد: «در سال ۱۴۰۱ هم حق‌الزحمه دستیاران پزشکی مجرد و متأهل به ترتیب به هشت و 11 میلیون تومان رسید، این افزایش هم از محل درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت پرداخت شد. در سال ۱۴۰۳ ردیف بودجه‌ای از محل بودجه عمومی برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی در نظر گرفته شد.»

افزایش حقوق دستیاران پزشکی از مهر ماه 

حالا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حقوق دستیاران از ابتدای سال هم ‌افزایش داشته اما برخی دانشگاه‌ها در این زمینه کوتاهی‌هایی داشته‌اند، بیان داشت: «امیدواریم با اعتباری که امسال در حوزه دستیاری پزشکی گذاشته شده بتوانیم از مهرماه امسال مبلغی به حق‌الزحمه این دستیاران اضافه کنیم.»

 

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید