پنتاگون:‌ جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای ندارد و نباید شروع شود

کدخبر: ۴۹۱۳۵۸
اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه آمریکا هیچ دلیلی برای تبدیل شدن بحران اوکراین به درگیری هسته‌ای نمی‌بیند، گفت: من با وزیر خارجه روسیه موافقم که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید شروع شود.
پنتاگون:‌ جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای ندارد و نباید شروع شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) در مصاحبه‌ با CNN گفت: من با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه موافقم که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید شروع شود.

وی افزود: همانطور که قبلا گفتم، ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم. ما چیزی نمی‌بینیم که مجبور به تغییر سطح آمادگی نیروهای بازدارنده هسته‌ای استراتژیک خود و میزان آمادگی برای دفاع از کشورمان و متحدان شویم.

روز گذشته، لاوروف در یک مصاحبه مطبوعاتی هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای در حال حاضر «بسیار بزرگ» است و نباید آن را دست کم گرفت، اما بسیاری به عمد درباره این تهدید اغراق می‌کنند.

در همین رابطه، چین امروز با اعلام اینکه نه این کشور و نه کشور دیگری هیچ علاقه‌ای به آغاز جنگ جهانی سوم ندارند، بر حمایت خود از تلاش‌ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک به منظور پایان جنگ و درگیری در اوکراین تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید