قیام در مقابل این حکومت و کشیدن سلاح، قیام در مقابل ولایت الهی بوده و قیام کننده محارب میباشد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اتّفاقات ۱۴۰۱ صرفاً یک اغتشاش خیابانی نبود بلکه برنامههای خیلی عمیقتری بود.
آخرین وضعیت پرونده مصطفی نیلی، وکیل بازداشت شده
آیتالله احمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری در تحلیلی از وقایع اخیر کشور تصریح کرد: پیشرفت جهشی جمهوری اسلامی ایران و نزدیک شدن به بیاثر کردن کامل تحریمها با اتکای تمام به ظرفیتهای داخلی و انعقاد قراردادهای بلندمدت با کشورهای مختلف و تلاشهای دولت مردمی جهت بهبود وضع اقتصادی کشور باعث شد که جبهه استکبار تصمیم به کند کردن یا توقف این پیشرفتها به هر نحو ممکن بگیرد و لذا با ایجاد این اغتشاشات به خیال خود میخواستند ایران اسلامی را به مسائل داخلی مشغول کنند و جلوی پیشرفت جهشی آن را بگیرند.
مومن افزوده است: همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» فرمودند "اتّفاقات اغتشاشات ۱۴۰۱ صرفاً یک اغتشاش خیابانی نبود. این، برنامههای خیلی عمیقتری بود، دشمن یک جنگ ترکیبی را شروع کرد." این اتّفاقات و حوادث ناگوار اخیر توسط دشمنان اسلام و انقلاب و استکبار جهانی پایهریزی شد. آنها یک جنگ و تهاجم ترکیبی تمام عیار و همه جانبه را شروع کردند و الحمد لله با عنایت و توجه خاصه حضرت ولیعصر(عج) و هوشیاری و بیداری مردم و مقاومت و بصیرت ایشان حتی به کمترین نتیجه مطلوب جبهه استکبار نرسیده و شکست خوردند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرده است: رسانههای معاند در این فتنه تاریک رکورد دروغگویی و تزویر را شکاندند و با فریب عدهای که بیشتر متاثر از فضای مسموم مجازی بودند به آشوبهای خیابانی و ناآرامیهای اجتماعی دامن زدند ولی الحمدلله موفق نشدند. نقش خواص و موضعگیری ایشان و نحوه برخورد آنها در این اغتشاشات بسیار مهم بوده و هست.
ادعای جدید آمریکا درباره وقایع اخیر در ایران
وی تاکید کرده است: همانطور که رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» فرمودند همه کارهای افراد، حرفهایشان و حرکاتشان یک پیامی به بیرون از کشور میفرستد و باید مواظب باشیم ببینیم ما چه پیامی میدهیم. حالا این پیام به زبان باشد؛ یا سکوت باشد یا به شرکت در یک تجمع. با توجه به این مطالب اهمیت نقش خواص و تاثیر ایشان در جهاد تبیین روشن میشود. در اغتشاشات اخیر متآسفانه برخی از ارزشهای والای اسلام و انقلاب مورد هجمه قرار گرفت، از اهانت به قرآن و کشیدن چادر از سر زن مسلمان تا اهانت به شهدا و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، الحمدلله بعضی خواص سیاسی و حوزوی با موضعگیری مناسب و محکومیت این قضایا امتحان خوبی پس دادند ولی متاسفانه بعضی از خواص در این فتنه بد عمل کردند و حتی برخی بجای دفاع از ارزشهای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه که یکی از مهمترین یادگارهای حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» می باشد با حمله به شورای نگهبان که ضامن اسلامیت نظام میباشد در زمین دشمن بازی کردند.
مومن افزوده است: نظر به اینکه بحمدالله در روزهای اخیر مسئولان قوه قضائیه با جدیت و صلابت در راستای اجرای احکام صادره برای اخلال گران امنیت و آرامش جامعه اسلامی وارد عمل شدند و حکم محاربه را نسبت به بعضی از افراد اجرا نمودند تذکر این مطلب لازم است که مبنای اصلی این حکم این است که خداوند متعال در قرآن شریف سوره مائده آیه ۳۳ میفرماید: «انما جزاء الذین یحاربون الله و رسوله و یسعون فی الارض فسادا ان یقتلو او یصلبوا او تقطع ایدیهم و ارجلهم من خلاف او ینفوا من الارض ...»
مستفاد از آیه شریفه آن است که محاربه عبارت است از جنگیدن و ایستادن در مقابل خداوند متعال و رسول گرامی اسلام (ص) و جنگیدن با ایشان به این است که مثلا شخصی به قصد مقابله و مقاتله با حکومت اسلام یا همان ولایت الهی سلاح خود را بیرون کشد که نفس این قصد و تشهیر سلاح در زمان پیامبر اکرم محاربه و جنگیدن با سرپرستی و ولایتی است که از طرف خداوند متعال اعطاء شده است و اگر همین عمل را شخص در زمان ما که عصر غیبت است انجام دهد که حکومت اسلامی توسط ولی امرفقیه عادل جامع الشرائط برپا شده است و ولایت فقیه بنابر مستفاد ظاهر مجموع ادله وارده همان ولایتی الهی میباشد لذا قیام در مقابل این حکومت و کشیدن سلاح، قیام در مقابل ولایت الهی بوده و قیام کننده محارب میباشدکه بنا بر تشخیص حاکم شرع یکی از حدود چهارگانه محارب در حق او جاری میشود که یکی از آنها طبق صریح آیه شریفه قتل و اعدام میباشد.
سقوط وحشتناک یک بالگرد / 3 نظامی کشته شدند
به گفته وی همچنین بر اساس نظر مبارک حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» که مبنای اصلی فقهی قانون مجازات اسلامی جدید میباشد محارب کسی است که با کشیدن سلاح و ترسانیدن مردم قصد افساد در زمین را داشته باشد، ایشان در کتاب تحریر الوسیله مبحث کتاب الحدود مساله ۱ میفرمایند: "المحارب هو کلّ من جرّد سلاحه او جهزّه لاخافه الناس و ارادة الافساد فی الارض؛ فی برّ کان او فی بحر، فی مصر او غیره، لیلاً او نهاراً..."
این عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده است: یعنی محارب کسی است که سلاح خود را برکشد و از غلاف بیرون آورد یا آماده کند برای ترساندن مردم، و قصد افساد فی الارض نماید، در خشکی باشد یا دریا، در شهر باشد یا در خارج از آن، شب باشد یا روز و واضح است که کسی که سلاح خود را کشیده و خیابان را بسته است از مفسدین میباشد و مسلّما این عمل همراه با قصد ترساندن مردم میباشد و عرف و عقلاء تفکیکی بین عمل این شخص و قصد ترساندن مردم و قصد افساد فی الارض نمی بینند و حتی اگر حین ارتکاب عمل ا از او بپرسند که آیا عمل تو موجب ترساندن مردم می شود خودش نیز آن را تصدیق خواهد کرد.
«بنابراین مطابق نظر حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» هرکسی سلاح گرم یا سرد خود را کشیده و رعب وحشت ایجاد نماید و اموال خصوصی و عمومی را تخریب کند، چنین شخصی محارب و مفسدفیالارض شناخته میشود هرچند کسی را مصدوم نکرده باشد و یا کسی را به قتل نرسانده باشد نظر ایشان نیز همانند ظاهر آیه شریفه آنست که حاکم شرع در مجازات شخص محارب بین چهار مجازات از جمله اعدام و قتل تخییر دارد.»
تذکر جدی به ۳ روزنامه و یک خبرگزاری
مومن تصریح کرده است: البته بر برخی از این اشخاص عناوین فقهی دیگری همچون اهل بغی و ... نیز صدق می کند که آنها هم بنابر تشخیص حاکم شرع همین حکم اعدام را دارند و اینطور نیست که فقط همین عنوان محارب بر این گردانندگان اصلی اغتششات قابل انطباق باشد بلکه برای بعضی از آنها برخی دیگراز عناوین فقهی دارای حکم اعدام منطبق می گردد. بر این اساس از خواص جامعه انتظار می رود ضمن محکوم نمودن اعمال و رفتار اغتشاشگران و حامیان مستکبر آنها از جمله هتک حرمت ایشان نسبت به ارزشهای والای اسلامی، انقلابی و ملی با توضیح و تبیین عنوان محاربه بر اساس نظر مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران -که مبنای اصلی قانون مجازات اسلامی جدید- مسئولین مربوطه را در انجام وظیفه خود و برخورد قاطع با اغتشاشگران و محاربین یاری نمایند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرده است: امروز قاطبه مردم عزیز ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای بیوقفه نهادهای انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه در خواست دارند که هرچه سریعتر این اشرار و عناصر اصلی اغتشاشات را محاکمه کرده و احکام صادره ایشان را به طور قاطع و سریع اجراء کنند تا حکمت اصلی اجرای حدود الهی که ایجاد آرامش و امنیت در جامعه اسلامی و عدم توسعه ظلم و فساد است هر چه بهتر و بیشتر محقق گردد.