درخواست مهم باکو از تهران/ منتظر نتیجه محاکمه هستیم!

کدخبر: ۶۱۸۶۰۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در جریان زمان آغاز دادگاه عامل حمله به سفارتخانه این کشور در ایران قرار گرفت. وی گفت: منتظر نتیجه این محاکمه هستیم.
درخواست مهم باکو از تهران/ منتظر نتیجه محاکمه هستیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان جیحون بایراموف امروز (پنجشنبه) تصریح کرد که منتظر نتایج دادگاه عامل حمله بهمن ماه سال گذشته به سفارتخانه جمهوری آذربایجان در ایران هستند.

خبرگزاری ترند گزارش کرد، بایراموف در جریان یک کنفرانس خبری از گفتگو با ایران درباره این حمله خبر داد و گفت فردی که مرتکب این حمله شده باید به شدت تنبیه شود و امنیت سفارتخانه آن‌ها نیز تأمین گردد.

خبر مرتبط
ایران به جمهوری آذربایجان پل زد/ افتتاح محور ترانزیتی مهم آستارا-آستاراچای + فیلم

اقتصادنیوز: ​محور ‌ترانزیتی اصلی بین ‌ایران و جمهوری آذربایجان جمهوری ‌با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری ‌رسید.

وی در ارتباط با همکاری میان باکو و تهران در این زمینه تصریح کرد: «ما در جریان تاریخ شروع محاکمه قرار گرفتیم و با توجه به نتایج آن، تصمیمات متناسبی اتخاذ خواهیم کرد».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بار‌ها از اتفاق نظر میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای بازگشایی سفارتخانه باکو در تهران خبر داده است. وی دوشنبه هفته جاری تصریح کرد: «نقشه راهی برای بازگشایی سفارت آذربایجان تدوین شده و تلاش‌ها به خوبی پیش رفته است».

خبر مرتبط
آذربایجان برای بازگشایی سفارتش در تهران شرط گذاشت

وزیر خارجه آذربایجان گفت: در سال 2023، روابطمان با ترکیه، روسیه و گرجستان را بیش از گذشته ارتقا دادیم و پیش بردیم. با ایران نیز تماس ها برای کاهش تنش ها ادامه دارد.

سال گذشته، یک فرد مسلح به دلایل خانوادگی و با استفاده از یک سلاح گرم وارد سفارت جمهوری آذربایجان شد که رئیس گروه حفاظت سفارت کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند که پس از آن عامل مسلح توسط نیرو‌های امنیتی ایران بازداشت شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید