موضع جدید «مکرون» در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

کدخبر: ۶۵۰۰۰۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه سه‌شنبه گفت که برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است اما این کار باید در «زمان مناسبی» انجام شود.
موضع جدید «مکرون» در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه سه‌شنبه گفت که برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است اما این کار باید در «زمان مناسبی» انجام شود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مکرون اظهار کرد: هیچ تابویی برای فرانسه وجود ندارد و کاملا آماده‌ام که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسم اما به نظر من، این شناسایی باید در یک زمان مناسب انجام شود.

وی مدعی شد که شناسایی کشور فلسطین را بر اساس احساسات انجام نمی‌دهد.

خبر مرتبط
نگرانی اسرائیل از احتمال قرارگیری در لیست سیاه سازمان ملل

اقتصادنیوز: منابع اسرائیلی از تکاپوی شدید تل‌آویو در ممانعت از وضع تحریم‌های سازمان ملل متحد ضد اسرائیل در پی کشتار کودکان خبر دادند.

تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن فلسطین به بحث‌ها در این باره دامن زده است. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا اختلافاتی در این باره دارند.

واشنگتن و برخی کشورهای غربی مدعی شده‌اند که مایلند سرانجام کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند اما تا زمانی که توافق نهایی در مورد مسائلی همچون وضعیت بیت‌المقدس و مرزها حاصل نشود، این کار را نخواهند کرد.

رژیم اسرائیل که بعد از حدود هشت ماه جنگ با حماس و کشتار غیرنظامیان در نوار غزه به طور فزاینده‌ای در سطح جهان منزوی شده، از اقدام چند کشور اروپایی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین خشمگین شده است.

خبر مرتبط
واکنش حماس به ادعاهای اسرائیل درباره جنایاتش در رفح

اقتصادنیوز: یک مقام ارشد جنبش حماس گفت که جهان فریب دروغ پردازی‌های اسرائیل را نمی‌خورد و دست مقامات اسرائیل برای تمام دنیا رو شده است.

وزارت بهداشت غزه سه‌شنبه در دویست و سی‌ و پنجمین روز جنگ، از افزایش شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی