عطوان در یادداشت جدید:

حزب الله اسرائیل را هر روز منتظر غافلگیری جدیدی نگه داشته است

کدخبر: ۶۵۲۹۹۱
اقتصادنیوز :تحولات سریع در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، همگی در این واقعیت خلاصه می‌شود که حزب‌الله در عین حال که بخش کوچکی از قدرت خود را به نمایش گذاشته، توانسته صهیونیست‌ها را در حالت نیم‌خیز نگه دارد و آنها هرروز مجبورند منتظر غافلگیری‌های جدید باشند.
حزب الله اسرائیل را هر روز منتظر غافلگیری جدیدی نگه داشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم و تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در یادداشت جدید خود به تحولات جبهه مرزهای جنوب لبنان با شمال اراضی اشغالی و عملیات‌های پیشرفته حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشت: اینکه روز سه‌شنبه آژیر خطر در شهر اشغالی حیفا به صدا درآمد و شهرک نشینان صهیونیست مجبور شدند به دلیل رسیدن دو پهپاد حزب الله از جنوب لبنان به حیفا، به سمت پناهگاه‌ها فرار کنند، تحولی بسیار مهم و خطرناک در جبهه شمالی فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

3 تحول بزرگ در شمال فلسطین اشغالی

عطوان افزود: این تحول مقدمه‌ای برای وقوع یک درگیری جامع است؛ زیرا دیگر عمق اراضی اشغالی در سایه شلیک موشک‌های مقاومت به جنوب و شمال فلسطین اشغالی، تحت هیچ شرایطی امن نیست و رژیم اشغالگر نمی‌تواند عواقب این وضعیت را تحمل کند. باید توجه داشته باشیم که این شرایط همزمان با سه تحول بزرگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی است:

- پدافند هوایی مقاومت اسلامی لبنان موفق شد یک پهپاد پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس 900 که اخیراً به آسمان لبنان تجاوز کرده بود را ساقط کند.

خبر مرتبط
ترکش‌های جنگ سرد آمریکا و اسرائیل/ بایدن شمشیر را از رو بست؛ بازی خطرناک نتانیاهو آغاز شد؟

اقتصادنیوز: تلاش های بایدن برای اجرایی شدن توافق صلح در غزه به واسطه مخالفت خوانی های نتانیاعو بی نتیجه مانده و همین گزاره موجب شده تا شکاف ها میان رهبران اسرائیل و آمریکا افزایش یابد. ناظران براین باورند که « بی بی» درگیر قماری هولناک با هزینه بسیار شده است.

- ارتش اسرائیل اذعان کرد که حزب الله 50 موشک را به سمت پایگاه‌های نظامی این رژیم و شهرک «کسرمین» در جولان اشغالی پرتاب کرده که در پی آن آتش سوزی‌های عظیمی رخ داد.

- یگان پدافند هوایی مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد موشک‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارد که می‌تواند با هر هواپیمای بال ثابت ارتش رژیم صهیونیستی همانند اف 16 و اف 15 مقابله کند و مانع تجاوز آنها به حریم هوایی لبنان گردد.

بر اساس این مقاله، همه این تحولات در شمال اراضی اشغالی همزمان با افزایش عملیات‌های یمنی‌ها علیه کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ، دریای عربف دریای مدیترانه و اقیانوس هند است و همین مسئله یکی از دلایل اصلی بود که موجب شد تا آمریکا به سمت برقراری آتش بس در نوار غزه حرکت کند.

خبر مرتبط
تاکتیک‌های جدید مقاومت خسارت های زیادی به اسرائیل وارد کرده است

اقتصادنیوز :با تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و گسترش تجاوزات زمینی به شهر رفح در مرز با مصر، مقاومت فلسطین با پیاده سازی تاکتیک‌های جدید هدف قرار دادن سربازان رژیم اشغالگر و خودروهای آنها را تشدید و پس از چند ماه جنگ خسارات و تلفات دشمن را عمیق‌تر کرده است.

همه شهرهای فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت

این تحلیلگر عرب زبان تاکید کرد: ارسال پهپادهای حزب الله به سمت حیفا و موفقیت آنها در عبور از سامانه‌های پدافند ارتش رژیم صهیونیستی پیامی تهدیدآمیز برای سران نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر است، مبنی بر اینکه حیفا و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت قرار دارند و هرگونه تحرک اسرائیل برای گسترش جنگ، حمله به لبنان و ادامه کشتارهای وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه به معنای نابودی همه شهرهای فلسطین اشغالی خواهد بود.

عطوان در ادامه این مقاله خود نوشت: حزب الله هنوز موشک‌های نقطه زن و سنگین خود که طبق ارزیابی اسرائیلی‌ها تعداد آنها 200 هزار فروند است را مورد استفاده قرار نداده است. اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون تهدیدات پوچ خود علیه لبنان مبنی بر برگرداندن این کشور به عصر حجر را عملی نکرده، به دلیل آن است که از این توانمندی‌های حزب‌الله و پاسخ قاطع آن و عواقب وحشتناکی که برای رژیم از هم پاشیده اسرائیل دارد، آگاه است.

پشت پرده تحرکات آمریکا درباره آتش‌بس غزه

این تحلیلگر شناخته شده فلسطینی تصریح کرد: حملات حزب الله علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی که منجر به ویرانی گسترده در این منطقه، آتش سوزی‌های بزرگ و نیز آوارگی 200 هزار شهرک نشین صهیونیست شده است، تنها در صورتی متوقف می‌شود که جنگ نسل کشی اشغالگران علیه غزه به شکل کامل پایان یابد. به همین دلیل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هشتمین سفر منطقه‌ای خود را انجام داد تا تحت نظارت میانجی‌های عرب به ویژه مصر و قطر به توافقی برای آتش بس در غزه برسد.

عبدالباری عطوان، به قطعنامه آتش بس غزه که اخیراً در شورای امنیت تصویب شد اشاره و اعلام کرد: عدم مخالفت آمریکا با این قطعنامه اقدامی غیرمعمول بود، اما قطعنامه مذکور هرگز اجرا نخواهد شد و به سایر قطعنامه‌های اجرا نشده سازمان ملل می‌پیوندد؛ جایی که ده‌ها قطعنامه مشابه وجود دارد که عملی نشده‌اند.

وی درباره علت عدم اجرا شدن این قطعنامه اعلام کرد: یکی از دلایل این امر آن است که مقاومت فلسطین هرگز فریب چنین قطعنامه‌هایی را نمی‌خورد و هیچ اعتمادی به حمایت آمریکا از مذاکرات ندارد؛ به ویژه بعد از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از میانجی‌های عرب خواست به رهبران مقاومت فلسطین فشار بیاورند تا در برابر شروط اسرائیل تسلیم شوند. مسئله خطرناک‌تر این است که بلینکن که به وفاداری خود به صهیونیسم افتخار می‌کند، مسئولیت ادامه جنگ در نوار غزه را به گردن جنبش حماس انداخته و در اظهاراتی وقیحانه، این جنبش را مانع اصلی توقف جنگ دانست و این اوج وقاحت است.

این تحلیلگر فلسطینی در ادامه به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه اشاره و تاکید کرد: بعد از جنایتی که ارتش رژیم اشغالگر در اردوگاه النصیرات انجام داده و منجر به شهادت 300 غیرنظامی و زخمی شدن 700 نفر شد، می‌توان گفت که مذاکرات قاهره و دوحه تحت نظارت آمریکا به طور کامل شکست خورده است؛ به ویژه بعد از آنکه فاش شد آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی و اسکله شناور آن در طراحی و اجرای حمله وحشیانه به اردوگاه النصیرات نقش داشته‌اند.

در پایان این یادداشت آمده است: ورود پهپادهای حزب‌الله به حیفا و ده‌ها موشک مقاومت اسلامی لبنان به شهرک‌های جولان اشغالی، گرفتار شدن نظامیان رژیم اشغالگر مانند مگس در کمین‌های مقاومت در نوار غزه، گسترش تنش‌ها میان سران سیاسی و نظامی صهیونیست و نابودی کابینه جنگ این رژیم، همگی نشانه‌هایی هستند که ثابت می‌کنند رژیم اشغالگر به پایان خود رسیده و پیروزی کامل مقاومت نزدیک‌تر از هر زمانی است. مطمئنیم که فرماندهان میدانی مقاومت در نوار غزه که بزرگترین دستاورد تاریخ فلسطین یعنی عملیات طوفان الاقصی را محقق ساختند، کاملاً از این حقایق آگاهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی