رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی به همراه ژاپن کلید خورد

کدخبر: ۶۵۶۰۰۰
اقتصادنیوز: به دنبال برگزاری رزمایش هوایی روز گذشته (چهارشنبه) واشنگتن و سئول در هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ کره، امروز (پنجشنبه) رزمایش مشترک سه روزه آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی با عنوان «لبه آزادی» در دریای شرقی چین آغاز شد.
رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی به همراه ژاپن کلید خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که اولین تمرین چند دامنه‌ای مشترک این سه کشور به نام «لبه آزادی» در آب‌های بین‌المللی در جنوب جزیره دورافتاده «ججو» آغاز شده است. ججو یک جزیره واقع در جنوب کره جنوبی است.

وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در جریان نشست اوایل ماه جاری میلادی در مورد برگزاری این رزمایش که در راستای اجماع نظر سران سه کشور در سال گذشته بود، موافقت کردند.

اوت (مرداد) سال گذشته، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی، جو بایدن همتای آمریکایی وی و فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن در کمپ دیوید توافق کردند که تمرین‌های سه‌جانبه سالانه چند دامنه‌ای را به طور منظم علیه آنچه تکامل هسته‌ای و موشکی کره شمالی عنوان شده، برگزار کنند.

خبر مرتبط
سالگرد جنگ دو کره/ فریاد ضد آمریکایی مردم کره شمالی

اقتصادنیوز: همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ دو کره، جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم کره شمالی با حضور در استادیوم شهر پیونگ‌یانگ شعارهایی علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا سر دادند.

در این رزمایش، کشتی‌های جنگی و هواپیماهای مختلف سه کشور، از جمله ناو هواپیمابر تئودور روزولت نیروی دریایی ایالات متحده، ناوشکن «سوئه ریو سونگ-ریونگ» (Seoae Ryu Seong-ryong) کره جنوبی و ناوشکن بالگردبر JS Ise ژاپن، حضور داشتند.

روز چهارشنبه یک رزمایش هوایی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی با حضور ۳۰ جنگنده از جمله جنگنده اف-۲۲ آمریکا برگزار شد که درست یک روز پس از سالگرد جنگ ۱۹۵۰ کره بود.

روز سه‌شنبه یک تجمع بزرگ ضد آمریکایی به همین مناسبت در کره شمالی با حضور نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه پیونگ یانگ برگزار شد.

خبر مرتبط
گفت‌وگوی باقری با معاون وزیر خارجه کره جنوبی

اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه کره جنوبی با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص راه‌های توسعه روابط دوجانبه تهران و سئول گفتگو و تبادل نظر کرد.

این تحولات در حالی است که هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با امضای توافق مشارکت راهبردی جامع، روابط نظامی خود را بیش از پیش تقویت کردند. این توافق آنها را متعهد می‌کند تا در صورت وقوع جنگ علیه یکی، دیگری به کمک بیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی