رزمایش آمریکا در دریای فیلیپین/ موشک ضد کشتی آزمایش شد

کدخبر: ۶۵۶۳۷۵
اقتصادنیوز :گروه تفنگداران دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، نیروهای آمریکایی «با موفقیت» یک موشک ضد کشتی جدید را آزمایش کرده‌اند که یک کشتی هدف را در جریان تمرین‌های برگزار شده در دریای فیلیپین غرق کرد.
رزمایش آمریکا در دریای فیلیپین/ موشک ضد کشتی آزمایش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا که جمعه منتشر شد، آمده است: یگان هیات اعزامی سی و یکم تفنگداران دریایی آمریکا، یک کشتی هدف آموزشی متحرک را در جریان یک تمرین حمله اکتشافی در دریای فیلیپین در روز چهارشنبه ۲۶ ژوئن غرق کرد.

در این بیانیه آمده است، در این رزمایش، یک باگرد وایپر AH-۱Z، متصل به اسکادران ۲۶۲ تیلتروتور متوسط ​​دریایی (VMM)، یگان اعزامی دریایی ۳۱، یک موشک مشترک هوا به زمین JAGM) AGM-۱۷۹) را شلیک کرد و به یک کشتی آموزشی متحرک در طول یک ماموریت آموزشی در دریا برخورد کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: جی‌ای‌جی‌ام (JAGM) از نوع مهمات هدایت‌شونده دقیق برای استفاده در برابر اهداف با ارزش ثابت، متحرک و قابل جابجایی زمینی و دریایی است. این موشک می‌تواند برای دفاع از اهداف دریایی کلیدی در برابر طیف گسترده‌ای از اهداف از خودروهای زرهی گرفته تا کشتی‌های گشت دریایی حین درگیری استفاده شود.

خبر مرتبط
بوئینگ نقره داغ می شود/ درخواست غرامت خانواده قربانیان از آمریکا

اقتصادنیوز: خانواده های قربانیان دو سانحه مرگبار ۷۳۷ مکس از وزارت دادگستری آمریکا می خواهند که شرکت بوئینگ را ۲۴.۸ میلیارد دلار جریمه کند و می گویند این شرکت "مرگبارترین جنایت شرکتی را در تاریخ ایالات متحده" مرتکب شده است.

در این بیانیه آمده است که موفقیت این حمله آزمایشی نشان‌دهنده توانایی یگان هیات اعزامی سی و یکم تفنگداران دریایی آمریکا برای انجام حملات دقیق در دریا و محافظت از یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز است.

تحرکات آمریکا در آب‌های این منطقه در حالی رخ می‌دهد که چین بارها نسبت به تردد کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در این منطقه و تحریک کشورهای منطقه هشدار داده است.

خبر مرتبط
گالانت برای روز بعد از جنگ طرح داد/ توافق وزیر جنگ با آمریکا

اقتصادنیوز: یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر، با مقامات ارشد آمریکایی در ایالات متحده، طرحی را که برای «روز بعد» در غزه ترویج می‌کند، که به معامله مبادله اسیران وابسته نیست، مورد بحث قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی