تنش میان ارتش ترکیه با معترضان در حومه «حلب» سوریه

کدخبر: ۶۵۶۹۶۰
اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای از درگیری ارتش ترکیه با شهروندان معترض سوری در حومه «حلب» و زخمی‌شدن چند نفر خبر می‌دهند.
تنش میان ارتش ترکیه با معترضان در حومه «حلب» سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ارتش ترکیه تظاهرات اعتراضی شهروندان سوری در برابر یکی از مواضع نظامیان ترک در شهر «الاتارب» در حومه «حلب» را متفرق کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که در جریان این رخداد شماری از معترضان سوری زخمی شده‌اند.

«الوطن آنلاین» نیز در خصوص این اتفاق اعلام کرد که معترضان سوری تلاش کرده‌اند به یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه در شهر «الاتارب» واقع در حومه «حلب» سوریه حمله کنند، اما نظامیان ارتش ترکیه به سوی آنان آتش گشوده‌اند.

همچنین منابع رسانه‌ای گزارش دادند که خودروهای زره‌پوش ارتش ترکیه در «عفرین» واقع در شمال سوریه هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند و درگیری‌هایی میان ارتش ترکیه و برخی شبه‌نظامیان در گذرگاه «باب السلامه» رخ داده است.

خبر مرتبط
سرگردانی هواپیمای اسرائیلی در ترکیه / ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: خطوط هوایی «ال عال» وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که به یکی از هواپیماهای این شرکت که از ورشو پایتخت لهستان در حال سفر به تل آویو بوده و به دلیل مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری در ترکیه شده، اجازه سوختگیری داده نشده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که افراد وابسته به گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) راه را به روی معترضانی که در حال حرکت به سوی گذرگاه «باب الهوی» واقع در شمال «ادلب» در مرز سوریه و ترکیه بوده‌اند بسته‌اند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که ارتش ترکیه نیروهای کمکی زیادی را به سوی گذرگاه‌های مرزی در «ادلب» و «حلب» واقع در شمال سوریه اعزام کرده است.

علاوه بر این خبرنگار المیادین اعلام کرد که صدای تیراندازی در گذرگاه «باب السلامه» واقع در شمال سوریه به گوش می‌رسد.

خبر مرتبط
اهرم تازه اردوغان برای بقا/ ترکیه از روی دست عربستان کپی کرد؟

اقتصادنیوز: گروهی از ناظران با اشاره به پیشرفت های ترکیه در عرصه صنعت نظامی براین باورند که اردوغان از این اهرم تازه برای افزایش نفوذ خود فراتر از مرزهای این کشور، در خارومیانه تا شما آفریقا استفاده خواهد کرد.

وبگاه «الوطن آنلاین» گزارش داد که این تنش‌ها در پی سوزاندن و شکستن مغازه‌های متعلق به شهروندان سوری از سوی شهروندان ترک در منطقه «قیصری» ترکیه به وقوع پیوسته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی