حمله شوکه‌کننده کی‌یف میدان بازی را تغییر داد/ تلاش مسکو برای دفاع در خانه

کدخبر: ۶۶۷۳۸۸
اقتصادنیوز: قمار جسورانه اوکراین برای نقض مرز روسیه که کاملاً مخفیانه برنامه‌ریزی شده بود، حتی نزدیک‌ترین متحدان کی‌یف از جمله ایالات متحده را شوکه کرده و میدان بازی جنگ را تغییر داده است.
حمله شوکه‌کننده کی‌یف میدان بازی را تغییر داد/ تلاش مسکو برای دفاع در خانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بیش از یک هفته پس از حمله فرامرزی و برق‌آسای اوکراین به منطقه جنوبی کورسک روسیه، کرملین در تلاش برای تقویت دفاع خود است.

به نوشته سی‌ان‌ان، مقامات آمریکایی گفتند که روسیه هزاران سرباز را از قلمروی اشغالی داخل اوکراین برای مقابله با این تهدید منحرف کرده است. ولادیمیر پوتین مجبور شده از سربازان وظیفه استفاده کند و وعده‌ای که برای استفاده‌نکردن از آن‌ها در خط مقدم داده بود را پس بگیرد.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که یک خندق بزرگ در حومه شهر سلکتسیونی، حدود ۴۵ کیلومتری مرز، در کورسک حفر شده است. آگهی‌های استخدام آنلاین برای حفرکننده‌های خندق به چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها وعده «پرداخت هفتگی» را داده بود.

کارشناسان به سی‌ان‌ان گفتند که قمار جسورانه اوکراین برای نقض مرز روسیه که کاملاً مخفیانه برنامه‌ریزی شده بود، حتی نزدیک‌ترین متحدان کی‌یف از جمله ایالات متحده را شوکه کرده و میدان بازی جنگ را تغییر داده است.

اما پس از ماه‌ها عقب‌نشینی و از دست دادن زمین در نبردهای طاقت‌فرسای خود، اوکراینی‌ها چگونه توانستند مسکو را غافلگیر کرده و به خاک روسیه نفوذ کنند؟

اول، امنیت عملیاتی فوق‌العاده اوکراینی‌ها بود. هیچ چیز در مورد این عملیات فاش نشد. بر اساس فیلم‌های زمینی و تصاویر ماهواره‌ای از پیشروی نیروها، تحرکات آن‌ها تقریباً شبیه یک تمرین یا تقویت دفاعی بود. ناتیا سسکوریا، عضو اندیشکده رویال یونایتد سرویسز  گفت: «اوکراین نشان داده که می‌تواند چنین عملیات مخفیانه و مهمی را با موفقیت انجام دهد، می‌تواند به خاک روسیه نفوذ کند، پس این دیگر خط‌قرمز دیگر نیست. آن‌ها هنوز هم بسیار مصمم به جنگیدن برای کشورشان بوده، خستگی جنگی ندارند و حاضرند برای دفاع از کشورشان این اقدامات افراطی را انجام دهند».

مشروح این گزارش را در سایت اکوایران با این تیتر بخوانید: 

http://قماری که شکست بزرگ اطلاعاتی پوتین را رقم زد/ چگونه حمله شوکه کننده کی‌یف میدان بازی را تغییر داد؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۲ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید