استفاده از تلگرام در اوکراین ممنوع شد

کدخبر: ۶۷۳۹۷۱
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد اوکراین که خواست نامش فاش نشود با اشاره به احتمال هک شدن پیام‌رسان تلگرام از سوی نیروهای روسی، گفت: تلگرام یک منبع بزرگ درز اطلاعات است زیرا نظامیان اوکراینی اغلب از آن برای گفت وگو درباره مسائل مهم و محرمانه استفاده می‌کنند.
استفاده از تلگرام در اوکراین ممنوع شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نصب و استفاده از پیام‌رسان تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری و همچنین استفاده پرسنل نظامی، کارکنان بخش‌های امنیتی و دفاعی و همچنین شرکت‌های فعال در زیرساخت‌های حیاتی از این پیام‌رسان ممنوع است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، در بیانیه شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین آمده است: کارمندانی که استفاده از تلگرام به عنوان بخشی از وظایف آنان تعریف شده و به ویژه از این پیام‌رسان برای انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی استفاده می‌کنند، مشمول این قانون نمی‌شوند.

خبر مرتبط
بلوسف: ارتش روسیه پیشرفت قابل توجهی در دونتسک داشته است

اقتصادنیوز: وزیر دفاع روسیه از پیشروی گسترده ارتش این کشور در دونتسک خبر داد.

در همین رابطه یک مقام ارشد امنیتی اوکراین که خواست نامش فاش نشود با اشاره به احتمال هک شدن پیام‌رسان تلگرام از سوی نیروهای روسی، گفت: تلگرام یک منبع بزرگ درز اطلاعات است زیرا نظامیان اوکراینی اغلب از آن برای گفت وگو درباره مسائل مهم و محرمانه استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر آندری کووالنکو رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست شورای امنیت اوکراین در یادداشتی در تلگرام خود، نوشت: این محدودیت تنها برای دستگاه‌های ارتباطی رسمی است و تلفن‌های شخصی افراد را شامل نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مقامات امنیتی اوکراین پیش از این، بارها در مورد استفاده از پیام‌رسان تلگرام در طول جنگ با روسیه ابراز نگرانی کرده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید