افزایش خطر تقابل هسته‌ای در جهان

کدخبر: ۶۷۸۲۰۶
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه خطر تقابل هسته‌ای در جهان افزایش یافته، گفت اقدامات آمریکا و پیروانش تبعات فاجعه‌باری خواهد داشت.
افزایش خطر تقابل هسته‌ای در جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت خطر وقوع یک تقابل هسته‌ای به میزان چشمگیری افزایش یافته و روسیه به آمریکا و متحدانش هشدار می‌دهد که این مناقشه تبعات فاجعه‌باری خواهد داشت.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت جهان در حال حاضر شاهد افزایش شدید خطر هسته‌ای است و این از سیاست‌های مخرب غرب ناشی شده است، اقداماتی که به تقابل نظامی مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای منجر خواهد شد.

او گفت: «ما به ایالات متحده و کشورهای ناتو که دنباله‌روی آن هستند، به‌وضوح در این باره هشدار می‌دهیم.»

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا اوکراین را با یک وام شارژ کرد

اقتصادنیوز: شورای اتحادیه اروپا با ارائه وام ۳۵ میلیارد یورویی (۳۸ میلیارد دلاری) به اوکراین از اموال بلوکه شده روسیه موافقت کرد.

این سخنگو گفت که اعضای ناتو به‌جای «پیروی فکرنشده» از آمریکا و مسیری که در پیش گرفته، باید به خود بیایند و بدانند رویکرد «تحریک‌آمیز و خطرناک» آنها می‌تواند «عواقبی فاجعه‌بار» در پی داشته باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً گفت مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در صورت مواجهه با تهاجم، از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، از جمله اگر دشمنان روسیه با استفاده از سلاح‌های متعارف، خطری حیاتی برای حاکمیت این کشور ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت در صورت وقوع حمله به بلاروس که متحد روسیه است، مسکو باز هم حق استفاده از سلاح هسته‌ای را برای خود محفوظ می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید