«اقتصادنیوز» از بازار سکه گزارش می‌دهد؛

ضربه محکم طلا به بازار سکه/ سکه روی مرز حساس قرار گرفت/ پیش بینی قیمت سکه امروز 4 اردیبهشت 1403

کدخبر: ۶۴۲۳۷۰
اقتصادنیوز: به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی بازار سکه هم در وضعیت قرمز قرار دارد. فعالان اقتصادی می گویند که طلا ترمز سکه را کشیده و پیش بینی می‌شود که روند کاهشی سکه ادامه یابد؛ با این حال برخی دیگر نظر متفاوتی دارند .
ضربه محکم طلا به بازار سکه/ سکه روی مرز حساس قرار گرفت/ پیش بینی قیمت سکه امروز 4 اردیبهشت 1403

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به چارت قیمت طلا و سکه در معاملات نقدی روز گذشته نشان می دهد که طلای جهانی نخستین روز از هفته را کاهشی شروع کرد و بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد. فعالان اقتصادی می گویند  شواهد گویای آن است که نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه در بین سرمایه گذاران کمرنگ شده و همین امر موجب شده  ریسک‌پذیری آنها برای خرید هیجانی طلای جهانی را کاهش دهد. 

خبر مرتبط
آغاز داستان‌سرایی تازه ارمنستان و آذربایجان/ قیمت‌ها در بازار کوتاه آمدند

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها به مانند روز گذشته شیب نزولی را در پیش گرفتند و قیمت لیر ترکیه افت 10 تومانی را تجربه کرد و 2005 تومان قیمت گذاری شد.

براساس گزارش بلومبرگ تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. همچنین پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

خبر مرتبط
سیگنال نفتی از آمریکا به بازار ارز/ طلا ریخت؛ سکه ارزان شد

اقتصادنیوز: به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی، بازار سکه امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه شاهد سقوط سنگین‌ قیمت سکه امامی بود. با این‌ حال قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا نوسان صعودی را ثبت کرد و به مرز ۴۱ هزار تومان نزدیک شد.

با این همه، اونس طلا روز گذشته ۲۲ دلار و در بامداد امروز بیش از ۶۰ دلار ارزان شد.

قیمت طلا در حال حاضر در حدود ۲۳۰۰ دلار به فروش می رسد که در مقایسه با هفته های گذشته بیش از ۱۰۰ دلار ریزش کرده است. 

مجموع  این اتفاقات باعث شد که سکه بازان هم  روز گذشته سوخت کافی برای صعود نداشته باشند.تحلیلگران اقتصادی می گفتند که طلا ترمز سکه را کشید و در بازار خبری از خریدهای هیجانی نیست.گفتنی است قیمت سکه امامی روز گذشته تقریبا ۶۰۰ هزار تومان ارزان شد و برروی ۴۳ میلیون تومان قرارگرفت. 

خبر مرتبط
ریزش قیمت طلا و سکه/ سیگنال سفر سلطان به بازار تهران

اقتصادنیوز: در بازار امروز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه قیمت طلا و سکه سقوط کردند. همچنین اخبار برجامی و سفر اردوغان بعد از ۱۲ سال به عراق در بین معامله گران دست به دست شد.

در شرایط کنونی به نظر می رسد با توجه به افت شارپی قیمت اونس طلا بازار سکه امروز هم شاهد قدرت نمایی جناح کاهشی است. در صورتی که این سناریو رخ دهد احتمال عقب نشیینی سکه از مرز ۴۳ میلیون تومان محتمل است. بنابراین ممکن است سکه در گام اول تا محدوده ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در گام دوم تا نیمه کانال ۴۲ میلیون تومان پایین برود. 

با این حال اگر نرخ دلار نوسان صعودی را ثبت کند و بازار با سیگنال جدیدی روبرو شود ممکن است سکه به سمت پله های میانی کانال ۴۳ میلیون تومان خیز بردارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید