رئیس پیشین هواپیمایی آسمان:

خرید هواپیمای ATR توسط ایران خطا بود

کدخبر: ۲۲۸۶۵۱
اقتصادنیوز: حسین علایی رئیس پیشین هواپیمایی آسمان در گفت‌وگو با ایرنا از خرید ATR در فرصت برجام انتقاد کرد. او این اقدام را فرصت‌سوزی دانست.
خرید هواپیمای ATR توسط ایران خطا بود

به گزارش اقتصادنیوز علایی تاکید کرد:«به نظر من یکی از خطاهای بزرگ به شمارمی رود، این بود که از فرصت برجام برای خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ استفاده نشد و به‌جای آن هواپیمای ATR خریدند. هواپیمای ATR، هواپیمای خوبی است، اما برای شرایط آب و هوایی ایران محدودیت عملکرد دارد.بنابراین خرید 20 هواپیمای ATR برای هما اضافه بر نیاز است، زیرا جایی نداریم که این هواپیما پرواز کند. این هواپیما برای مسافت‌های زیر یک ساعت و مناطق سطح دریا مناسب است، نه برای ایران که همه کشور پوشیده از کوه بوده و به اصلاح high & hot است. به این معنا که علاوه بر دارا بودن ارتفاعات بلند، در تابستان بسیار گرم است.هم‌اکنون ATRهای هما و آسمان حداکثر60 درصد ظرفیت خود را می‌توانند مسافر جابه‌جا کنند زیرا هوا گرم است. درواقع به‌جای اینکه ایرباس و بوئینگ بخرند که مسافت طولانی‌تری پرواز کنند و عملکرد بالاتری داشته باشند، بر خرید ATR تمرکز کردند. البته آن‌ها حق دارند هر تصمیمی بگیرند اما من معتقدم می‌توانستیم تصمیمات بهتری داشته باشیم.»

او ادامه داد:«درواقع تحت تأثیر برخی آقایان که پیش‌ازاین، همین مشکل را برای آسمان درست کرده بودند، اقدام به خرید ATR کردند. در مدیریت‌های قبلی آسمان، به‌جای اینکه این شرکت را اقتصادی اداره کنند، نگاه خدماتی داشتند. من هم به خدماتی بودن معتقدم، اما شرکت باید اقتصادی اداره شود تا بتوانیم خدمات هم ارائه کنیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رصد بازار خودروهای داخلی

      اقتصادنیوز: بررسی بازار خودرو امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ از تثبیت قیمت تمام پرطرفدارها حکایت دارد،‌ با این شرایط بازار خودرو…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی