پلاتین؛ فلز استعدادیابی ایران

کدخبر: ۶۱۸۴۲۸
در سال های اخیر رشد و توسعه برندها در ایران به مانند سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته است. همین امر سبب شده تا تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات بیش از گذشته به امر برندسازی و بازاریابی اصولی تمرکز کنند.
پلاتین؛ فلز استعدادیابی ایران

طبیعتا در چنین شرایطی توجه کسب و کارها به شرکت‌های فعال در زمینه مذکور نیز بیشتر می شود. با این حال تقریبا کمتر به این امر توجه می شود که بازاریابی و برندسازی موثر دارای چه خصوصیاتی است و نتیجه گرا بودن تا چه حد باید از سوی برندسازان مورد توجه باشد. در این گفت و گو با فرشاد پورصادق مدیرعامل آژانس ارتباطات و بازاریابی پلاتین سعی شده تا به نکات مهم در این خصوص پرداخته شود.

رشد بذر هویت در طول تاریخ

هویت یکی از مهمترین مشخصه های شکل گیری شخصیت یک فرد است. اینکه افراد چگونه به خاطر آورده می شوند و از چه عناوینی برای به یاد آوردن آنها استفاده می شود همه و همه از جمله مسائل مهمی است که در حال و آینده زندگی انسان‌ها اهمیت دارد. به عبارت بهتر می توان گفت که هر انچه که به عنوان هویت یک شخص برای او می شناسیم مجموعه ای از خصیصه های متنوع است که می تواند فرصت های پیش روی او برای پیشرفت کردن یا پیشرفت نکردن و همچنین بسیاری از چالش های او را توضیح دهد.

دقیقا به همین دلیل است که با شکل گرفتن جوامع انسانی و پیچیده تر شدن آنها مسئله هویت از سطح فردی فراتر رفته و در سطوح پیچیده تری به خصوص در مورد کسب و کارها اهمیت یافته است. اگر دیر زمانی نام یک کسب و کار با اسم دارنده آن شناخته می شد حالا مسئله شکل دهی به برند در هر فعالیت اختصاصی جای خود را به نام‌های عادی و اسامی فردی داده است.

امروزه برند یکی از مسائل مهمی است که شکل دادن به آن و ایجاد صحیح مصادیق یک برند خوب به امری تخصصی بدل شده که مدیریت اش تخصص و پیگیری جدی می‌طلبد. به همین منظور در این گفت و گو با فرشاد پورصادق مدیرعامل آژانس ارتباطات و بازاریابی پلاتین به اهمیت و جایگاه برند و همچنین عملکرد شرکت مطبوع وی در بهینه کردن حضور برندها در اقتصاد ایران پرداختیم.

تجربه برندینگ با پلاتین

فرشاد پورصادق در شروع سخنان خود در خصوص زمینه فعالیت این شرکت گفت: همانطور که از عنوان شرکت ما پیداست در زمینه ارتباطات و بازاریابی فعال هستیم و از همین رو سعی می کنیم تا در هر زمینه کاری فعالیت های شرکت هایی را بر عهده بگیریم که در هر صنعت پتانسیل لازم برای درخشیدن را دارند. ما در طول مدت فعالیت خود شرکت های نام آشنایی را در مسیر برندسازی و احیای برند همراهی کرده ایم. به عبارت دیگر ما سعی میکنیم تا استعدادهای بازار را جذب کرده و از این رهگذر با کمک به آنها موفقیت آنها را میسر کنیم.

او در ادامه افزود: سعی شرکت ما بر نتیجه گرا بودن برای مشتریان است. از این رو تلاش آژانس ارتباطات و بازاریابی پلاتین صرفا به ایجاد یک ظاهر آراسته برای برند کسب و کارها محدود نمی شود، بلکه در این حوزه همواره سعی ما بر این است که فعالیت برندینگ اثری ملموس بر درآمدزایی شرکت ها بگذارد. اعتقاد ما این است که  به جای ارائه خدمات جزئی به تعداد زیادی شرکت باید بتوانیم تعداد محدودی شرکت را در طول مسیر فعالیتی که دارند همراهی کنیم.

از این رو می توان گفت که سعی می کنیم تا به جای تبدیل شدن به یک تکه از پازل فعالیت شرکت در تصویر کلی فعالیت های آن قرار بگیریم. از این رو با انتخاب مشتریان مناسب به دنبال آن هستیم که در تصویر کلی فعالیت آن برند حضوری مستمر داشته باشیم. دلیل این هدف گذاری این است که تمامی موئلفه های شکل دهنده به یک برند باید درکنار هم عملکرد خوبی داشته باشند تا برند موفق شود. به نقل قول از مدیران عامل یکی از شرکت های همکار با مجموعه پلاتین ما باکفش های خود برندها با آنها قدم می زنیم.

پورصادق منظور خود را اینطور تشریح کرد: ما در مجموعه پلاتین کالا نمی فروشیم. از این رو در عمق فعالیت شرکت ها حضور پیدا می‌کنیم. بنابراین هر برند نسخه منحصر به فرد خود را دارد که باید زوایای خاص فعالیت شرکت مربوطه در شکل دهی به این نسخه مد نظر قرار گیرد تا به نحو موثر شاهد اثرگذاری فرآیند برندینگ در فعالیت شرکت باشیم.

Capture1

حضور فعال در حواس پنجگانه

نحوه ارائه محصول در شرکت پلاتین چگونه است؟ ما سعی می کنیم تا همه حواس پنجگانه مخاطب یک برند را در حوزه برندینگ درگیر کنیم. پس از تحقیقات مفصل بر روی بازار و مخاطب و تدوین استراتژی، هویت بصری نخستین بخش از یک برند است که بر روی آن کار می‌کنیم. این بخش عموما در ایران بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. هویت کلامی و رفتاری در  رتبه بعدی توجه ما در حوزه برند سازی قرار می گیرد.

اما نکته ای که شاید بیشتر جالب توجه باشد این است که هویت آوایی نیز در زمینه برندسازی مورد توجه ما است. برای مثال اینکه در چه زمانی چه نوع آواهایی در یک مرکز خرید استفاده می شود امری حائز اهمیت خواهد بود. این نوع هویت در تمامی زمینه های فعالیت شرکت ها مد نظر قرار میگرد. در حس بویایی، چشایی و حس لامسه نیز از بهترین دستاوردهای علمی در زمینه برندینگ استفاده می شود.

دقیقا به دلایل دقت بالای موجود در خدمات ارائه شده بر آن هستیم تا ارتباط خود با شرکت ها را در بلند مدت حفظ کنیم. مشتریان ما باید از این مسئله خاطر جمع باشند که در ازای خرید خدمات شرکت پلاتین درآمدی بسیار بیشتر از هزینه صرف شده را به دست خواهند آورد.

پورصادق در خصوص اهمیت صبر در زمینه برندینگ از سوی صاحبان کسب و کارها افزود: شرکت ها باید بدانند که بازاریابی دوره زمانی حال را در نظر می گیرد و برندسازی به افق بلند مدت فعالیت می پردازد. از این رو داشتن یک پورسه کوتاه مدت و بلند مدت برای رونق بخشیدن به کسب و کار شرکت ها نیازمند صبر و داشتن دید بلند مدت از سوی گردانندگان شرکت ها است.

داده محور شدن خدمات

فرشاد پورصادق در این باره که نوع گزارش دهی به مشتریان یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات باید چگونه باشد گفت: در شرکت ما خدمات گزارش دهی از شکل کیفی به شکل کمی تغییر مسیر داده از این رو مشتریان پلاتین هم اکنون از این مزیت برخوردار هستند که در هر کمپین ۳۶۰ درجه تا تمامی داده های مورد نیاز خود اطلاعات موثر بر برند تحت مدیریتشان را در لحظه و از دفترکار خود رصد کنند.

این مسئله شامل مطلع شدن از نظر مخاطبان کسب و کارها می شود. چنین فعالیت هایی کمک می‌کند تا پلاتین بر هدف اصلی خود یعنی همان نتیجه گرا بود ثابت قدم باشد و بتواند مشتریان خود را به جای رهنمون کردن به سمت ظاهرسازی صرف، برای یک برند به سمت خدمات با کیفیت و درامد زا یاری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه