چرا الکاظمی به تهران و ریاض سفر می‌کند؟

کدخبر: ۳۵۰۲۴۳
اقتصادنیوز : نماینده فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق با تاکید بر اهمیت روابط خارجی بدون دخالت های داخلی تاکید کرد که سفر به ایران، عربستان و آمریکا ضروری و مثبت است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،دانه محمد، عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق در گفتوگو با خبرگزاری ملی عراق(نینا) گفت: ما خواهان  روابط خارجی هستیم؛ روابطی که اساس آن ها احترام متقابل، عدم دخالت و عدم تحمیل سیاست ها است.

وی تاکید کرد: سفرهای خارجی خصوصا به ایران،  عربستان و آمریکا ضروری و مثبت است زیرا این کشورها تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر سیاست های داخلی و خارجی عراق دارند.

محمد خاطر نشان کرد: اگر این سفرها در راستای حمایت سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی از عراق در این شرایط سخت باشد ، این مساله بسیار مثبت خواهد بود به خصوص اگر حمایت ها بدون عوض باشد و به دنبال آن دخالت های سیاسی در امور داخلی نباشد.

این نماینده عراقی همچنین گفت: امیدوارم که حمایت ها با حسن نیت و حسن همجواری و به سود دو طرف در راستای ایجاد روابط بین المللی مشترک باشد. 

بر اساس این گزارش، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است در هفته جاری سفری به ایران و عربستان و همچنین آمریکا داشته باشد. 

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرده بود که این سفر الکاظمی در راستای کاهش تنش میان تهران و ریاض و همچنین نزدیک کردن دیدگاه های تهران و واشنگتن است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نگاهی استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های مجرمانه

      ارزهای دیجیتال در اغلب بحث‌های مربوط به تأمین مالی جرایم، هدف اصلی انتقادات هستند؛ ولی این در حالی است که هنوز هم پول…

    کارگزاری مفید