صفر تا صد هوش تجاری در کسب‌و‌کار

کدخبر: ۴۷۴۳۶۴
اگر با کسب و کارهای مختلفی سر کار داشته باشد حتما اصطلاح هوش تجاری به گوش شما هم خورده است.
صفر تا صد هوش تجاری در کسب‌و‌کار

 هر کسب و کاری برای اطلاع از میزان سود و زیان خود، به اطلاعات دقیقی نیاز دارد، وجود این اطلاعات، دید جامعی به آن‌ها می‌دهد و باعث می‌شود نسبت به کسب و کارشان، بررسی دقیق‌تری داشته باشند.

به بیان ساده هوش تجاری یعنی ارائه اطلاعات درست در زمان درست به افراد درست!

 Business Intelligence یا (BI) یک فرآیند داده محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران و صاحبان کسب و کار، اطلاعات جامع عملی می‌دهد. ابزارهای BI برای آنالیز و تحلیل داده‌ها به صورت‌های مختلفی ارائه می‌شود. مثلا گزارش، داشبورد، چارت، نقشه، گراف و تمام ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و داده‌های خام را در قالب‌های بصری و قابل استفاده به نمایش درآورند.

هوش تجاری

تصور کنید وارد یک سوپرمارکت بزرگ شده‌اید و به دنبال اقلامی مثل شیر، موز و تخم مرغ می باشید. شما برای پیدا کردن این اقلام احتمالا سردرگم می‌شوید و از کارکنان فروشگاه سوال میکنید.

حالا تصور کنید که به یک فروشگاه سازمان دهی شده وارد شده‌اید که راهروهای آن علامت گذاری و بخش بندی شده‌اند. دیگر نیاز نیست از کسی سوال کنید و خیلی سریع به اقلام مورد نیاز خود دسترسی پیدا میکنید.

داده‌های کسب و کار شما شبیه اقلام موجود در فروشگاه‌اند.

فرض کنید شما به عنوان یک مدیر به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد تولید، ساعت‌های قابل پرداخت و اهداف فروش هستید. پس احتمالا به سراغ سه کارشناس مختلف می‌روید و ازآن ها می‌پرسید که کجا میتوانید این موارد را پیدا کنید. دوباره به سراغ افراد دیگری میروید تا این اطلاعات را برای شما جمع آوری کنند. 

این جا همان جایی است که هوش تجاری به کمک شما می‌آید.

"هوش تجاری اطلاعات درهم‌برهم شما را مرتب میکند و دسترسی به آن را برای شما راحت میکند."

مزایای هوش تجاری :

• شما دیگر به دیگران متکی نیستید

• سرعت دسترسی شما به اطلاعات افزایش پیدا میکند

• هر زمان که بخواهید از هر ابزاری میتوانید به داده ها متصل شوید(لپ تاپ، گوشی موبایل،کامپیوتر و..)

• داده های شما به روز می باشند

• به کمک داشبوردها راحت تر می توانید داده ها را تحلیل کنید

• نقاط ضعف و قوت خود را راحت‌تر شناسایی میکنید

• فرصت ها و چالش های خود را سریع‌تر پیدا میکنید

نمونه ای از کاربرد هوش تجاری:

دوباره برمیگردیم به همان فروشگاه، حالا خود را جای مدیر فروشگاه بگذارید،  فرض کنید قرار است کمپین یا استراتژی جدیدی را برای  فروشگاه خود طراحی کنید. قبل از اجرا قطعا اطلاعاتی برای اجرای بهتر نیاز دارید.

چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

• پرفروش ترین محصول سال گذشته شما چه بوده است؟

• وفادارترین مشتریان شما کدامند؟

• در سال چندبار خرید کرده‌اند؟

• بیشترین مبلغ خرید مربوط به چه مشتری بوده است؟

• مشتری های شما بیشتر ساکن کدام شهرن؟

• کمترین یا بیشترین فروش شما مربوط به چه تاریخی بوده است؟

دانستن این اطلاعات نقش به سزایی در تصمیم گیری های نهایی شما دارد.

شما دیگر با حدس و گمان تصمیم گیری نمیکنید، بلکه با تحلیل داشبورد ها و نمودارهای مستند میتوانید پی ببرید کدام استراتژی شما موفق عمل کرده است یا شکست خورده است؟

از این رو ما در ویترای تیمی از مدیران مجرب در کسب و کار را همراه با متخصصین علم داده در کنار هم تشکیل داده ایم تا هرچه سریع‌تر در راستای اهداف خود قدم برداریم و خدماتی استثنائی به مشتریان خود ارائه دهیم.

هوش تجاری ویترای

ما در ویترای چه امکاناتی ارائه می‌کنیم؟

هوش تجاری ویترای جهت ارائه راهکارهای هوش تجاری Business Intelligence به سازمان ها از تیم پشتیبانی فنی بسیار کارآمد و ماهری بهره می برد. طراحی، استقرار و پیاده سازی سیستم های هوش تجاری در سازمان های مختلف نیازمند نیرویی با تجربه و آشنا به علم روز و مهارت های هوش تجاری است که ما در ویترای افتخار همکاری با بهترین های این علم را داریم.

کسب و کارهای مختلف شرایط کاری متفاوتی را در صنعت خود تجربه می کنند و ممکن است از هوش تجاری و گزارش های حاصل از آن، انتظارات منحصر به فرد خودشان را داشته باشند. در ویترای برای شناسایی فضای کسب و کار شما زمان زیادی را صرف می کنیم تا بهترین نتایجی که مناسب زمینه کاری شماست در اختیارتان قرار گیرد.

به علاوه شاخص های کلیدی عملکرد این سیستم در هر سازمان متناسب با صنعت فعالیت سازمان مانند شاخص‌های عملکرد کلیدی واحد مالی ارائه خواهد شد تا به راحتی پروژه ارائه راهکارهای هوش برای سازمان و صنعت شما کارآمد باشند.

هوش تجاری ویترای افتخار همکاری با برند های مطرح کشور از جمله برند هراز، عالیس، گراد، بهنوش، تحفه و ... را داشته است.

برای دیدن نمونه داشبوردهای هوش تجار ویترای به سایت ما سر بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید