انواع دبیت کارت و کردیت کارت و نحوه اخذ آن برای ایرانی‌ها

کدخبر: ۶۶۹۲۵۵
راهنمای کامل انواع دبیت کارت و کردیت کارت و نحوه اخذ آن برای ایرانی‌ها را در این مقاله مشاهده کنید. تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت و انواع بانک‌هایی که برای پرداخت بین الملل میتوانید از آن استفاده کنید.
انواع دبیت کارت و کردیت کارت و نحوه اخذ آن برای ایرانی‌ها

رپرتاژ آگهی: با گسترش معاملات بین‌الملل و نیاز به تعاملات مالی جهانی، استفاده از کارت‌های بین‌المللی مانند دبیت کارت و کردیت کارت برای ایرانی‌ها امری ضروری شده است. این کارت‌ها به شما امکان انجام خریدهای آنلاین، پرداخت‌های بین‌المللی و مدیریت مالی را می‌دهد. در این مطلب، به بررسی انواع دبیت کارت و کردیت کارت و نحوه اخذ آن‌ها برای ایرانی‌ها خواهیم پرداخت.

انواع دبیت کارت

دبیت کارت بانکی

دبیت کارت بانکی به حساب بانکی شما متصل است و به اندازه موجودی حساب می‌توانید خرید کنید. این کارت‌ها امکان برداشت وجه از دستگاه‌های ATM، خرید از فروشگاه‌ها و پرداخت‌های آنلاین را فراهم می‌کنند.

دبیت کارت‌ها شامل سود بانکی نمی‌شوند و به راحتی می‌توانید از موجودی خود استفاده کنید. همچنین، بدون نیاز به سپرده‌گذاری اولیه صادر می‌شوند. اما امکان خرید اعتباری و یا تقسیط پرداخت‌ها را فراهم نمی‌کنند.

دبیت کارت پری‌پید (پیش‌پرداختی):

دبیت کارت پری‌پید نیاز به اتصال به حساب بانکی ندارد و از پیش شارژ می‌شود. این کارت‌ها به‌ویژه برای پرداخت‌های آنلاین و خریدهای بین‌المللی کاربرد دارند.

دبیت کارت‌های پری‌پید بدون نیاز به افتتاح حساب بانکی و با اعتبار مشخصی که از پیش شارژ شده‌اند، در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین، امکان خرید آنلاین و برداشت از دستگاه‌های ATM را دارد. اما این کارت‌ها معمولاً دارای سقف محدودیت شارژ ماهانه هستند و امکان دریافت سود بانکی را ندارند.

انواع کردیت کارت

با توجه به اطلاعات بانک HSBC در مورد تفاوت کردیت کارت و دبیت کارت صحبت می‌کنیم:

کردیت کارت بانکی:

کردیت کارت یا کارت اعتباری بانکی به شما امکان پرداخت با اعتبار مشخص بانک را می‌دهد. در چنین شرایطی شما می‌توانید با یک محدودیت مشخص خرید کرده و بعدا پرداخت نمایید. این کارت‌ها به حساب بانکی شما متصل بوده و ممکن است شامل سود بانکی و اعتبار اضافی شوند.

کردیت کارت بانکی امکان خرید اعتباری و تقسیط پرداخت‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، امکان استفاده از اعتبار بالاتر به نسبت دبیت کارت‌ها وجود دارد. این کارت‌ها به سپرده‌گذاری اولیه یا ارائه وثیقه برای دریافت اعتبار نیاز دارند و ممکن است شامل هزینه‌های سالانه و بهره اضافی باشند.

کردیت کارت پری‌پید (پیش‌پرداختی):

مشابه دبیت کارت‌های پری‌پید یا کارت اعتباری پیش‌پرداختی به حساب بانکی متصل نیستند و با شارژ از پیش‌ تعیین‌شده کار می‌کنند. با این حال، برخلاف دبیت کارت‌های پری‌پید، امکان استفاده از اعتبار بیشتر برای خریدهای آنلاین و بین‌المللی را فراهم می‌کنند.

این کارت بدون نیاز به اعتبار بانکی برای استفاده از کارت، و مناسب برای خریدهای آنلاین و بین‌المللی است. اما همانند دبیت کارت‌های پری‌پید، این کارت‌ نیز دارای سقف محدودیت شارژ ماهانه است.

اخذ دبیت کارت و کردیت کارت برای ایرانی‌ها

شرکت سی‌آی‌پی ‌پوینت، راستای رفع محدودیت‌های ایرانیان، امکان افتتاح حساب رسمی، بین‌المللی و دائمی در بانک‌های زراعت، واکیف و ایش ترکیه را به نام متقاضیان ایرانی فراهم می‌کند. افراد می‌توانند بدون نیاز به اقامت ترکیه و تنها با داشتن پاسپورت معتبر، دبیت و کردیت کارت دریافت کرده و بدون واسطه و کارمزد از کارت‌های خود برای مصارف مختلف از جمله خرید از سایت‌های آنلاین خارجی، استفاده از دستگاه پوز در فروشگاه‌های معتبر دنیا، خرید ارز خارجی، اجاره خودرو، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، شارژ گوگل ادز و ... استفاده کنند.

CIP Point این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند هم به صورت حضوری در استانبول و هم به صورت غیرحضوری و وکالتی از تهران افتتاح حساب خود را انجام دهند.

انواع خدمات دبیت و کردیت کارت ویزا و مستر در سی‌آی‌پی‌ پوینت

افراد می‌توانند بسته به شرایط و مدارک خود در بانک‌های زراعت، واکیف و ایش به صورت حضوری یا غیرحضوری افتتاح حساب کنند و صاحب دبیت و کردیت کارت شوند. هزینه و ویژگی‌های هر کارت به شرح زیر است:

دبیت کارت بانکی

  • بانک زراعت حضوری (179 دلار)

متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، بدون نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، بدون نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر، کارت بی‌نام با قابلیت با نام شدن، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی.

  • بانک زراعت وکالتی (315 دلار):

متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، بدون نیاز به سپرده‌ اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، بدون نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر، کارت بی‌نام با قابلیت با نام شدن، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی، امکان پرداخت اقساطی.

  • بانک واکیف حضوری (319 دلار):

متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، بدون نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، بدون نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر با امکان افزودن ارز دلار، کارت بی‌نام با قابلیت با نام شدن، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی.

  • بانک ایش حضوری (599 دلار):

متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، بدون نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر با امکان افزودن ارز دلار، کارت بی‌نام با قابلیت با نام شدن، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی.

کردیت کارت بانکی

  • بانک زراعت حضوری (275 دلار):

همراه با دبیت کارت بانکی رایگان، متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، بدون نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر، کارت با نام، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی، مناسب برای اجاره خودرو.

  • بانک زراعت وکالتی (375 دلار):

همراه با دبیت کارت بانکی رایگان، متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، بدون نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر، کارت با نام، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی، مناسب برای اجاره خودرو، امکان پرداخت اقساطی.

  • بانک واکیف حضوری (339 دلار):

همراه با دبیت کارت بانکی رایگان، متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، بدون نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر با امکان افزودن ارز دلار، کارت بی‌نام با قابلیت با نام شدن، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی، مناسب برای اجاره خودرو.

  • بانک ایش حضوری (899 دلار):

همراه با دبیت کارت بانکی رایگان، متصل به حساب بانکی، از نوع مسترکارت یا ویزاکارت، بدون نیاز به سپرده‌گذاری اولیه، اعتبار حساب دائمی، افتتاح حساب قانونی به نام خریدار، نیاز به اقامت ترکیه، ارز پایه حساب لیر با امکان افزودن ارز دلار، کارت با نام، مجوز خرید سیم‌کارت دائم پیشرفته و فعال توریستی، مناسب برای اجاره خودرو.

جمع‌بندی

استفاده از کارت‌های بین‌المللی مانند دبیت کارت و کردیت کارت برای افراد مزایای زیادی فراهم می‌کند. این کارت‌ها امکاناتی چون خریدهای آنلاین، پرداخت‌های بین‌المللی و مدیریت مالی روزمره را با سهولت بیشتری فراهم می‌آورند. این کارت‌ها برای مصارف مختلف از جمله خرید آنلاین، اجاره خودرو و رزرو هتل کاربردی هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها در فروشگاه‌های معتبر جهانی استفاده کرد.

سی‌آی‌پی‌پوینت با ارائه خدماتی نظیر افتتاح حساب بین‌المللی در بانک‌های معتبر ترکیه، به ایرانی‌ها این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اقامت در ترکیه و تنها با داشتن پاسپورت معتبر، دبیت و کردیت کارت دریافت کنند. با استفاده از این کارت‌ها و خدمات، فرآیندهای مالی بین‌المللی برای ایرانی‌ها ساده‌تر و بدون دغدغه خواهد بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید