دور دنیا

قیمت درهم امارات صعودی شد؛ دینار عراق و لیر درجا زدند/ پشت پرده هجوم ایرانیان به ترکیه

کدخبر: ۶۷۴۳۷۸
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان صعودی عمده قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و قیمت لیر ترکیه ثبات قیمت را تجربه کرد و 1740 تومان قیمت خورد تا در مرز مهم و حساس حمایتی قرار بگیرد.
قیمت درهم امارات صعودی شد؛ دینار عراق و لیر درجا زدند/ پشت پرده هجوم ایرانیان به ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز، سهم بزرگی از گردشگرانی که سالانه به کشور ترکیه سفر می‌کنند، به ایرانیان اختصاص دارد؛ موضوع مهمی که نشات گرفته از عواملی چون «تشابه و قرابت فرهنگی و اجتماعی»، «مقرون به صرفه بودن» و «نزدیکی و بعد مسافت» است. گواه این ادعا، سخنان وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه است که به ارائه تازه‌ترین آمار درباره مسافران ایرانی که شهرهای ترکیه را به عنوان مقصد مسافرت خود برگزیده‌اند، پرداخته است.

براساس آنچه محمدنوری ارسوی بیان کرده است، سالانه دو و نیم میلیون نفر از کشور ایران به ترکیه سفر می کنند و اوقات فراغت خود را به بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی این کشور می‌گذرانند؛ روند مثبت و رو به رشدی که این وزیر کشور ترکیه را امیدوار به پیشرفت روابط تهران-آنکارا در حوزه گردشگری کرده است.

محمد نوری ارسوی معتقد است «سال ۲۰۲۵ سالی با پیشرفت‌های ویژه در روابط فرهنگی دو کشور خواهد بود.» او در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود، ضمن ابراز رضایت از آمارهای موجود، بر لزوم افزایش حضور ایرانیان در ترکیه و همچنین افزایش حضور شهروندان ترک در ایران تاکید کرده است.

رفت و آمد گردشگران دو کشور در طول سال، ضمن آنکه به بهبود و توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد هر کشور کمک می‌کند، زمینه ساز تقویت روابط فی مابین آنکارا و تهران خواهد شد. شاهد مثال این مدعا، رونق بازار املاک تجاری در استانبول است که بخش عمده ای از آن ناشی از فعالیت اقتصادی و تجاری ایرانیانی است که به این کشور رفت و آمد دارند. براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، استانبول بالاترین میزان اجاره دفاتر را در بیش از یک دهه گذشته تجربه کرده است. کل عرضه اداری در این شهر تا ژوئن امسال به 7.12 میلیون متر مربع رسیده است که اکنون 89.7 درصد از این فضا اشغال شده است. این بالاترین سطح اشغالی است که در 12 سال گذشته مشاهده شده است و منعکس کننده تقاضای قوی برای فضاهای اداری در سراسر شهر است. مروری بر آخرین وضعیت گردشگری و تجارت در ترکیه، شاید بسیاری از شما خوانندگان دور دنیا را مجاب کرده است تا به جمع دو و نیم میلیون هموطنی بپیوندید که بنا دارند به ترکیه سفر کنند، پس بهتر است قبل از هر اقدامی، از آخرین قیمت لیر، واحد پول رسمی این کشور در بازار تهران آگاه شوید.

نرخ امروز لیر ترکیه امروز 1 مهر 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز بازار ثبات قیمت را تجربه کرد و 1740 تومان قیمت خورد تا در مرز مهم و حساس حمایتی قرار بگیرد.

قیمت درهم امارات امروز

قیمت درهم امارات در جریان خرید و فروش‌های بازار تهران شیب صعودی را تجربه کرده است و در محدوده 16 هزار و 317 تومان قرار گرفت تا افزایش 101 تومانی داشته باشد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز در بازار ارز تهران بر مدار افزایش قیمت حرکت کرد و 840 تومان گران شد. ارزش هر ریال در پایان امروز به 155270 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2،6 رسیده است.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق هم همانند عادت همیشگی خود در جریان معاملات امروز نوسان داد و بدون تغییر نسبت به روز گذشته 45 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

دینار عراق

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز منات آذربایجان هم بازار را با روند صعودی آغاز کرد و به پایان رساند. ارزش منات امروز به 35030 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته رشد 180 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان‌ترین ارز مورد معامله در بازار تهران هم امروز اسیر جو افزایشی حاکم بر بازار تهران شد و در پایان معاملات امروز رشد یک تومانی را تجربه کرد و 154 تومان خرید و فروش شد.

لاری گرجستان

قیمت امروز لاری گرجستان

امروز در آخرین مقصد اروپایی دور دنیا یعنی گرجستان شاهد رشد قیمت لاری بودیم. ارزش هر لاری عصر امروز 100 تومان بالا رفت تا با نرخ 22040 تومان به کار خود پایان دهد.

نرخ امروز بات تایلند

بات تایلند هم نخستین روز هفته را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته 26 تومان رشد ارزش داشت و 1806 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت رینگیت مالزی

امروز قیمت رینگیت مالزی هم در بازار ارز تهران بر مدار افزایش آغاز به کار کرد و پیش رفت تا در مقایسه با روز پیش 14160 تومان خرید و فروش شود. ارزش هر رینگیت 80 تومان افزایش داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان افزایشی قیمت‌ها در محدوده رنج حکایت دارد و به جز دینار عراق و لیر ترکیه که ثبات را در پیش گرفتند، سایر ارزها با جناح افزایشی بازار همسو شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید