این استان آماده باش شد/ صدور هشدار سیلاب

کدخبر: ۶۵۴۰۳۵
اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، گفت: فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی در نیمه شمالی و شرقی استان موجب بروز سیل و آبگرفتگی معابر می‌شود.
این استان آماده باش شد/ صدور هشدار سیلاب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مجید فرشی» روز دوشنبه با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های خدماتی در خصوص شرایط ناپایدار جوی، افزود: در این راستا به تمام فرمانداری ها، ادارات، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های خدمات رسان به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان ابلاغیه هشدار نارنجی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مدیریت بحران بویژه در شهرستان های نیمه شمالی و شرقی استان در آماده باش کامل قرار دارند، اظهار کرد: فعالیت این سامانه همچنین موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بروز مه و بارش تگرگ می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش های سه روز گذشته و جاری شدن سیل، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به باغات و اراضی کشاورزی استان و پنج دستگاه خودرو سواری و ادوات کشاورزی خسارت وارد شده است.

خبر مرتبط
هشدار مهم به اهالی آذربایجان شرقی/ مراقب این پدیده باشید

اقتصادنیوز: رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز چهارشنبه تا عصر شنبه هفته آینده، بارش های رگباری و در نواحی مستعد تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

فرشی ادامه داد: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و لغزندگی جاده ها، لایروبی کانال ها و آبروها ضروری است و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی از مردم و علاقه مندان به طبیعت خواست، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نگهداشتن خودرو در مناطق مستعد سیل و آبگرفتگی خودداری کنند.

خبر مرتبط
پیکر استاندار آذربایجان شرقی به خاک سپرده شد

اقتصادنیوز: پیکر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی با بدرقه مردم، به دامان خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است. این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید