ورود آمریکا به ادعای جاسوسی سایبری چین/ کودتا در کمین بایدن؟

کدخبر: ۶۸۲۰۹۱
اقصادنیوز: هیئتی از سوی دولت ایالات متحده ادعایی را بررسی خواهد کرد مبنی بر اینکه هکرهای چینی چگونه توانستند به ارتباطات تلفنی آمریکا نفوذ کرده و از افراد سیاسی ازجمله «دونالد ترامپ» و دستیاران ستاد «کامالا هریس» جاسوسی کنند.
ورود آمریکا به ادعای جاسوسی سایبری چین/ کودتا در کمین بایدن؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تحقیقات «هیئت بازبینی امنیت سایبری» نقص‌هایی را بررسی خواهد کرد که چطور هکرهایی که ادعا می‌شود برای «آژانس اطلاعات و جاسوسی چین» کار می‌کنند، توانسته‌اند به تلفن همراه افرادی نظیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دستیاران ستاد «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور این کشور نفوذ پیدا کنند؛ اقدامی که ترس دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را درخصوص یک «کودتای جاسوسی» علیه کشورش را برانگیخته است.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) در بیانیه‌ای به روزنامه «وال استریت ژورنال» تایید کرد که «هیئت بازبینی امنیت سایبری» بررسی‌های لازم را در زمان مقرر بابت این نفوذ اطلاعاتی بررسی خواهد کرد و این وزارتخانه رسما بر این هیئت که متشکل از مقامات ارشد و کارشناسان امنیت بخش خصوصی است، نظارت‌هایی خواهد داشت.

«وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت که مشخص نیست این هیئت تحقیقات خود را چه زمانی آغاز خواهد کرد اما به هر حال این تحقیقات ماه‌ها زمان خواهد برد و در نهایت یک گزارش علنی منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط
سودای پکن؛ چین برای چاه نفت اعراب چه خوابی دیده است؟/ تهدید در یک قدمی سکوهای نفتی آمریکا

اقتصادنیوز: گروهی از ناظران با اشاره به انفعال چین بر این باورند که در صورتی که فرایند انتقال صادرات انرژی از خاورمیانه به خطر بیافتد، چین فارغ از تلاش‌هایش برای بی‌طرفی وارد میدان خواهد شد و زمانی که بتواند بر منابع انرژی مسلط شود، چراغ انرژی جهان را در راستای منافعش مدیریت می‌کند.

طبق آنچه افراد آگاه به این روزنامه آمریکایی گفته‌اند این هکرها که توسط بازرسان این پرونده «سالت تایفون» نامیده می‌شوند، احتمالا تلفن همراه تعدادی از مقامات سیاسی برجسته، امنیت ملی و دولت ایالات متحده را هک کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست آیا داده‌هایی از تلفن همراه «دونالد ترامپ»، «جی‌دی ونس» معاونش و همچنین دستیاران هریس به‌سرقت رفته است یا خیر.

«وال استریت ژورنال» تاکید کرد که به هر حال در تلفن همراه چنین شخصیت‌های سیاسی به‌خصوص در پیام‌های شخصی و سابقه مکالمه‌ها، اطلاعات باارزشی وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید