دور دنیا

ترکیه رکورد جذب گردشگر را زد؛ قیمت‌ها تغییر جناح دادند/ استانبول همچنان مقصد جذاب ایرانیان

کدخبر: ۶۵۶۷۴۱
اقتصادنیوز: قیمت ها امروز در بازار روند صعودی را تجربه کردند و قیمت لیر ترکیه هم با رشد 10 تومانی که داشت، 1900 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
ترکیه رکورد جذب گردشگر را زد؛ قیمت‌ها تغییر جناح دادند/ استانبول همچنان مقصد جذاب ایرانیان

به گزارش اقتصادنیوز، جایگاه امروز ترکیه در حوزه گردشگری مصداق بارز ضرب المثل ایرانی است که «هر چه بکاری، همان را درو می‌کنی»،‌ رویکردی که آنکارا در طی چند سال اخیر در پیش گرفته است تا بتواند روی حوزه گردشگری به عنوان یکی از اساسی ترین منابع تامین درآمدهای دولت حساب کند،‌ الگوی بسیار خوبی برای کشورهای دیگر از جمله ایران است که از نعمت وجود جاذبه های توریستی و گردشگری بهره مند هستند اما نمی توانند بهره کافی را از آن برده و مانند ترکیه کاری کنند،‌ کارستان. شاهد مثال عملکرد موفق ترکیه در حوزه گردشگری، رکورد تازه این کشور در جذب گردشگر است.

براساس آخرین آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه که از سوی رسانه‌های این کشور منتشر شده است، ترکیه بین ماه‌های ژانویه تا می‌۲۰۲۴ میزبان ۱۷/۸۱ میلیون بازدیدکننده بوده است. تعداد بازدیدکنندگان یا گردشگران خارجی این کشور در این مدت نسبت به سال قبل با ۱۲/۴۷ درصد افزایش به ۱۵/۷۸ میلیون نفر رسیده است، درحالی‌که ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۸۶۵ شهروند ترک مقیم خارج از کشور، در این مدت به ترکیه سفر کردند، به‌این‌ترتیب مجموع گردشگران و بازدیدکنندگان این کشور در پنج‌ماه نخست سال ۲۰۲۴ به ۱۷ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۷۸ نفر رسیده است. آلمان با ۱۶/۲درصد افزایش و ۱/۱۲ میلیون مسافر و روسیه با ۱/۰۸ میلیون بازدیدکننده به ترتیب بیشترین میزان توریست را به ترکیه فرستادند. نکته جالب توجه اما اینجاست که ایران توانسته در جایگاه سوم این فهرست قرار بگیرد.

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه،‌ ایران با ۹۴۶ هزار و ۴۳۷ بازدیدکننده با ۵۱/۷۸ درصد افزایش، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. موضوعی که نشانگر علاقه بسیار زیاد ایرانیان به این کشور همسایه و به طور خاص شهر استانبول است و همین موضوع باعث شده تا طیف گسترده ای از مردم همواره نام ترکیه را در صدر فهرست مقاصد گردشگری خود به ثبت برسانند. اما وضعیت لیر، واحد پول رسمی این کشور در بازار ارز تهران چگونه است؟

قیمت لیر ترکیه در بازار

لیر ترکیه افزایش قیمت را تجربه کرده است و ارزش آن با تجربه رشد 20 تومانی، عصر امروز به 1900 تومان رسیده است

قیمت درهم امارات امروز

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار روند صعودی را تجربه کرده است و با رشد 118 تومانی که داشت، 16951 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ برابری دلار آمریکا و درهم امارات هم در بازار امروز به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان روز شنبه دوم تیر را با روند صعودی نه چندان محسوسی به پایان رساند و 162200 تومان قیمت گذاری شد. براساس گزارش اقتصادنیوز، ارزش هر ریال نسبت به دو روز گذشته افزایش 1120 تومانی داشته است.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

امروز بازار شاهد صعود یک پله ای قیمت دینار عراق بود، ارزی که طی دو هفته اخیر رنج بود و هیچ نوسانی را به ثبت نرسانده بود. ارزش دینار عراق در پایان معاملات یک تومان بالا رفت و به 47 تومان رسید.

لیر ترکیه

نرخ امروز منات آذربایجان

منات آذربایجان امروز در جناح افزایشی بازار حضور داشت و معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به روز پیش، 250 تومان بالا رفت و به 36600 تومان رسید.

درام ارمنستان

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان معاملات را با نوسان در دامنه رنج به پایان رساند و با رشد یک تومانی که داشت، 161 تومان قیمت خورد.

قیمت امروز لاری گرجستان

قیمت لاری واحد پول رسمی گرجستان امروز در جناح افزایشی بازار فعال بود. هر لاری امروز معاملات را با نرخ 22420 تومان به پایان رساند که رشد 150 تومانی داشته است.

بات تایلند

نرخ امروز بات تایلند

مسیر دور دنیا را از اروپا به شرق آسیا تغییر می دهیم، نقطه ای که در آن قیمت بات تایلند رشد 11 تومانی داشت و 1692 تومان معامله شد.

قیمت رینگیت مالزی امروز

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم مسیر افزایشی را در پیش گرفت و با تجربه افزایش 90 تومانی، 13200 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعالیت جناح افزایشی حکایت دارد و قیمت ها هر کدام به نحوی در مسیر صعودی قدم برداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی