فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری جرم است+جزییات

کدخبر: ۶۵۳۱۵۴
اقتصادنیوز: دادستان کرمان درباره ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی انتخابات با امکانات دولتی و در ساعات اداری هشدار داد و گفت: فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری جرم است.
فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری جرم است+جزییات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مهدی بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوعیت داشته و جرم محسوب می‌شود.

خبر مرتبط
انتقاد تند جمهوری اسلامی از دخالت مردان دولت رئیسی در ستادهای انتخاباتی!/ وقتی خط قرمز قانون رد می‌‌شود

اقتصادنیوز: اعلام اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده ریاست جمهوری چهاردهم و شروع تبلیغات انتخاباتی از روز دوشنبه 21 خرداد، مهم‌ترین رویداد هفته جاری بود.

وی به مسئولان و کارکنان استان هشدار داد هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیداها اعم از تبلیغ در ساعات اداری یا استفاده از امکانات دولتی در دستگاه‌های دولتی ممنوع و مصداق ارتکاب جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه کارمندان دولت در ساعات اداری نباید در امر تبلیغات علیه یا له یکی از نامزدها تبلیغاتی را انجام دهند، گفت: استفاده از امکانات دولتی علیه یا له نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

وی همچنین تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین شده را جرم اعلام کرد و افزود: با افراد متخلف در این زمینه برابر مقررات برخورد خواهد شد و برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با هیچ کس تعارف نخواهیم کرد.

بخشی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف به عمل آورند و در صورت بروز آن، دستگاه قضائی با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد. 

وی با تأکید بر پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی عنوان کرد: انتشار هر گونه مطلبی که حاوی توهین یا هتک حرمت اشخاص باشد جرم است و توسط قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی