واکنش روزنامه اطلاعات به وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: ۶۵۵۹۶۹
نه جای تعجب، بلکه تاسف و تحیّر دارد که‌ کسانی که بدون استثنا در 45سال گذشته، یا بر صندلی اجرا نشسته بودند یا در مقام تقنین غنوده بودند، سرسختانه کمر به اصلاح امور و جبران مافات بسته‌اند!
واکنش روزنامه اطلاعات به وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اطلاعات درباره کاندیداهای ریاست جمهوری که در دهه های گذشته مسئولیت داشته اندنوشت:

همگی، یکدیگر را به تقوا و خویشتن‌داری و گفتن راست و دوری از ریا سفارش می‌کردند؛ نوبت به سخن‌گفتن یکایکشان که می‌رسید، خویشتن خویش را مخاطب این تذکار و هشدار نمی‌دیدند!

 آن‌گاه که یکی آن دیگری را به ضرب قصور یا تقصیر در گذشته‌ها می‌نواخت، حوصله نمی‌کرد که همین ضربت را از حریف به حوصله و انصاف دریافت کند؛ همه، بیش و پیش از آن که برنامه‌ی آتی خود را برای بهترشدن حال ملت بیان کنند، در توافقی نانوشته بنای گرفتن حال یکدیگر را داشتند.

وعده‌های اقتصادی، تکراری‌تر و خسته‌کننده‌تر از آن بود که محلی برای کلام و ارزیابی جدیدی گذاشته‌باشد؛ ناامیدکننده‌تر اما زمانی بود که پای مباحث فرهنگی به میان می‌آمد. فرهنگ‌سازانِ دیروزی- که نتیجه‌ی قول و فعلشان امروز اظهر من‌الشمس است- در این موضع، یا طفره می‌رفتند و از سخن به سراشیب سکوت می‌غلتیدند؛ یا آن‌گونه شعار می‌دادند که انگار با رسالت و هدایت جدیدی در باب فرهنگ مبعوث شده‌اند.

 نوع غربال‌گری برای نامزدی در چنین امر سترگی نشان داد، که صدها ظرفیت و لیاقتِ آشکار و‌ نهان برای مدیریت اجرایی کشور، چگونه در مضیقه و تنگنایی که مشاهده کردیم قرار می‌گیرند و از دایره‌ی انتخاب طبیعی و اصلحِ مردم خارج می‌شوند و محدوده‌ی انتخاب در چنین تراز متوسطی تنگ می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی