قالیباف و رئیس دومای روسیه دیدار کردند/ توافق اخیر مالی ایران و روسیه نمونه موفق دلارزدایی است

کدخبر: ۶۵۹۰۹۸
اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای روسیه در حاشیه نشست سران بریکس دیدار کردند.
قالیباف و رئیس دومای روسیه دیدار کردند/  توافق اخیر مالی ایران و روسیه نمونه موفق دلارزدایی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان و رئیس دومای روسیه در حاشیه نشست سران اجلاس بریکس در روسیه، با یکدیگر دیدار کردند.

محمد باقر قالیباف با تشکر از همدردی مقامات حاضر در نشست در رابطه با شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ود قدردانی از دومای دولت روسیه به دلیل میزبانی گرم خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهمی که در بریکس دنبال شده، دلار زدایی و استفاده از ارزهای جایگزین است.

وی تاکید کرد: بر این باورم کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند. توافق اخیر مالی ایران و روسیه از نمونه های موفق دلارزدایی است.

وی هم‌چنین گفت: توسعه کریدورهای تجاری از جمله ظرفیت های مهمی است که باید از سوی مجالس عضو پیگیری و فعال شود.

خبر مرتبط
قالیباف وارد سن پترزبورگ شد

اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در نشست روسای مجالس بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «چهار محور، انرژی ترانزیت تجارت و بانک، از محورهای اصلی کشورهای بریکس است» اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی و دولت جدید ایران آمادگی همه جانبه دارند تا در همه این حوزه با شرکای خود همکاری کنند.

وی اظهار کرد: پارلمان‌های کشورهای عضو در موفقیت بریکس نقش مهمی دارند و می‌توانند برای برون رفت از یکجانبه‌گرایی قوانین تسهیل‌گیری برای توسعه تجارت وضع کنند.

وی گفت: نشست پارلمانی بریکس با تسهیل بحث و همکاری سیاسی و دفاع از حاکمیت قانون می‌تواند زمینه‌ساز و ظرفیت‌ساز ارتقای روابط کشورهای عضو باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید