مخالفت گسترده مردم آمریکا با حمایت واشنگتن از اوکراین

کدخبر: ۶۶۳۲۰۹
اقتصادنیوز: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۸ درصد آمریکایی‌هایی مخالف حمایت واشنگتن از اوکراین‌اند.
مخالفت گسترده مردم آمریکا با حمایت واشنگتن از اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقاتی پیو مشخص کرد که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعم از حامیان حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه و یا شرکت‌کنندگان مستقل، معتقدند که ایالات متحده مسئولیتی در قبال حمایت از اوکراین بر عهده ندارد و نباید این موضوع را به عنوان وظیفه واشنگتن در قبال کی‌یف در نظر گرفت.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که بسته به گرایشات سیاسی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، درباره موضوع کمک‌های این کشور به اوکراین اختلاف زیادی میان طرفداران حزب دموکرات با طرفداران حزب جمهوری‌خواه وجود دارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، در حالی که ۶۳ درصد از حامیان حزب دموکرات عقیده دارند که واشنگتن مسئولیت حمایت از اوکراین در برابر روسیه را برعهده دارد اما تنها ۳۶ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه موافق این اقدام هستند.

نتایج نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقاتی پیو همچنین مشخص کرد که ۳۴ درصد آمریکایی‌ها اقدامات روسیه در جریان درگیری در اوکراین را تهدیدی برای ایالات متحده می‌دانند که از این تعداد، ۴۵ درصد حامی حزب دموکرات و ۲۶ درصد طرفدار حزب جمهوری‌خواه هستند.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در ابتدای سال ۲۰۲۲ و ماه‌های آغاز تهاجم روسیه علیه اوکراین، حامیان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به طور مساوی (۵۰ درصد) عقیده داشتند که تهاجم روسیه به اوکراین تهدیدی برای ایالات متحده است.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو از اول تا هفتم جولای (۱۱ تا ۱۷ تیر) با شرکت ۹ هزار و ۴۲۴ شهروند بزرگسال آمریکایی که دارای شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور در روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) هستند با حاشیه خطای ۱.۳ درصد انجام شده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید