مقام معظم رهبری:

کار بزرگ انقلاب برای دانشگاه هویت‌بخشی بود

کدخبر: ۴۹۱۳۳۸
اقتصادنیوز: رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور فرمودند: کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت از هویت‌بخشی به دانشگاه و به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران بود.
کار بزرگ انقلاب برای دانشگاه هویت‌بخشی بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر وفارس، در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

این دیدار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری و قرار است نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود بپردازند.

گزیده‌ای از بیانات معظم‌له در این دیدار به شرح زیر است:

کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویت‌بخشی به دانشگاه به تبع هویت‌بخشی به ملت ایران.

انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ این‌ها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد. طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویت‌سازی و آرمان‌سازی ملی انجام می‌گیرد آنکه بیشترین بهره را می‌برد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهی‌هایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرت‌های غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطه‌ مقابل‌ آن چیزی که قبل از انقلاب بود.

*این جور نیست که واقعاً این اشکالی که شما حالا به ذهنتان رسیده یا خودتان یا مجموعه‌تان اینجا بیان کردید، این واقعاً یک بن‌بست باشد. نه. خیلی از اینها پاسخ دارد.

*البته خب در صحبت‌های شما پیشنهادهایی هم بود که ممکن است بعضی از آن پیشنهادها واقعاً عملی و امکان‌پذیر باشد. لکن عمده اشکال و انتقاد بود. درباره خیلی از اشکال و انتقادها، نمی‌گویم همه‌ آن‌ها، مشکل این است که شماها با مسئولان مربوطه گفت و شنود ندارید. این باید حل بشود. 

*چهل سال پیش من هر هفته می‌رفتم دانشگاه تهران، هر هفته یک روز بدون استثنا و دانشجوها جمع می‌شدند، سؤالاتشان را مطرح می‌کردند، من جواب می‌دادم. خیلی از گره‌ها باز می‌شد، خیلی از عقده‌ها حل می‌شد و یک جاهایی هم بود که اشکال پاسخ نداشت، ما می‌فهمیدیم که باید برویم یک کاری بکنیم مثلاً.

*هم وزرا باید بیایند با شماها صحبت کنند، هم مسئولان دستگاه‌های مختلف، خیلی از این حرف‌ها قابل توضیح است. بله، یک جاهایی هم ممکن است قابل توجیه نباشد. خب او می‌فهمد که باید برود یک کاری بکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید