دور دنیا

قیمت درهم امارات کاهشی شد؛ لیر ترکیه و دینار در جا زدند/ منات به مرز مهم رسید/ عراق خریدار اول کالاهای ایرانی شد

کدخبر: ۶۶۹۱۴۰
اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار ارز پایین آمد و دینار عراق معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به روز پیش، رنج بود و 45 تومان قیمت گذاری و معامله شد.
قیمت درهم امارات کاهشی شد؛ لیر ترکیه و دینار در جا زدند/ منات به مرز مهم رسید/ عراق خریدار اول کالاهای ایرانی شد

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای جهان در پنج ماه گذشته با رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است؛ موضوعی که محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در تازه ترین گزارش خود به آن اشاره کرد از امارات متحده‌ عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و روسیه به عنوان ۵ کشور اول شریک تجاری ایران در بین کشورهای همسایه یاد کرد.

براساس گزارش گمرک ایران، تجارت بدون نفت ایران با «امارات متحده عربی» ۱۱ میلیارد دلار، «ترکیه» ۶ میلیارد دلار، «عراق» ۴.۸ میلیارد دلار، «پاکستان» ۱.۱ میلیارد دلار و «فدراسیون روسیه» ۹۶۹ میلیون دلار بوده است. عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در این مدت در بین ۱۵ کشور همسایه، شامل «عراق»، «امارات متحده عربی»، «ترکیه»، «افغانستان» و «پاکستان» بودند. همچنین بیشترین میزان کالاهای وارداتی در ۵ ماهه امسال در بین کشورهای همسایه از مبداء کشورهای «امارات متحده عربی»، «ترکیه»، «فدراسیون‌روسیه»، «پاکستان» و «عمان» بوده است.

نکته جالب توجه درباره این آمار، ترکیب شرکای تجاری ایران است که شباهت بسیاری با مقاصد گردشگری پرطرفدار در میان ایرانیان دارد. چهار کشور عراق، امارات، عمان و ترکیه همواره در صدر فهرست کشورهایی هستند که مسافران ایرانی به عنوان مقاصد گردشگری و مهاجرت خود انتخاب می کنند. موضوعی که می تواند فارغ از مسافت کم و هزینه مناسب، ناشی از مبادلات تجاری و اقتصادی میان کشورها باشد. اما حال که به بهانه آمار تجارت پنج ماه اخیر، نگاهی به کشورهای محبوب ایرانیان انداخته ایم، بد نیست آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشورها در بازار رسمی ایران را هم بررسی کنیم.

قیمت دینار عراق امروز 6 شهریور 1403

دینار عراق که از ابتدای هفته پاسخ منفی به ثبات قیمت داد و در سمت افزایش یا کاهش بازار نوسان داد؛ امروز هم معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به روز پیش، رنج بود و 45 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

دینار عراق

نرخ امروز ریال عمان

امروز در بازار ریال عمان اما در مقایسه با روز گذشته عقب نشینی کرد و 450 تومان ارزان شد. ارزش هر ریال عمان عصر امروز و در پایان معاملات بازار به 155120 تومان رسید.

آخرین قیمت درهم امارات

روند حرکت قیمت درهم امارات به مانند ریال عمان بود و 45 تومان نسبت به روز پیش پایین آمد تا هر درهم با نرخ 16102 تومان به کار خود پایان دهد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه امروز در جریان معاملات بازار نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرد و 1750 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز منات آذربایجان

همچنین قیمت منات آذربایجان در جریان معاملات امروز در مقایسه با روز پیش 100 تومان کاهش را تجربه کرد و به 35000 تومان رسید.

منات آذربایجان

قیمت درام ارمنستان امروز

درام ارمنستان هم که همواره کم نوسان ترین ارز بازار است، امروز ریزش قیمت یک تومانی را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته،‌ 154 تومان خرید و فروش شد.

آخرین نرخ لاری گرجستان امروز

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان در جریان فعالیت معامله گران افت 20 تومانی را در پیش گرفت تا نسبت به آنچه در پایان معاملات روز گذشته تجربه کرده بود؛‌ 22290 تومان معامله شود.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

رینگیت مالزی هم امروز را در حالی سپری کرده است که 13690 تومان قیمت گذاری شد. هر رینگیت در پایان معاملات امروز 40 تومان رشد داشته است.

رینگیت مالزی

نرخ امروز بات تایلند

در نهایت هر بات تایلند امروز در بازار افت پنج تومانی را تجربه کرد و 1749 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از روند کاهشی قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت داشت؛ فارغ از لیر ترکیه و دینار عراق سایر ارزها در محدوده رنج نوسان کاهشی را به ثبت رساندند و رینگیت مالزی تنها ارز صعودی امروز بازار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید