ریزش 83 درصدی شاخص‌های صنایع بورسی+ نمودار

کدخبر: ۶۸۰۹۹۵
اقتصادنیوز: بورس تهران در مهر ماه امسال شاهد کاهش تراز شاخص 25 صنعت از میان 30 صنعت بزرگ بازار سهام بوده است. به‌عبارتی 83 درصد از شاخص‌های صنایع بورسی با ریزش مواجه شدند.
ریزش 83 درصدی شاخص‌های صنایع بورسی+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورس تهران مهر ماه را با روند صعودی شاخص‌های سهامی آغاز کرد. شاخص کل بورس تهران در اوایل مهرماه تراز 2 میلیون و 97 هزار و 75 واحدی قرار داشت. در هفته اول مهر، تراز شاخص کل تا سطح 2 میلیون و 155 هزار واحدی پیش رفت و شاهد افزایش سطح ارزش معاملات خرد تا 6 هزار و 181 میلیارد تومانی بودیم.

بورس تهران با افزایش ریسک سیستماتیک بازار سهام در پی تشدید تنش‌های نظامی خاورمیانه، دومین هفته مهر ماه را نزولی آغاز کرد و شاهد افزایش محدودیت دامنه نوسان قیمتی به یک درصد بودیم. بازار تا نیمه سومین هفته مهر ماه به دلیل تشدید محدودیت‌ دامنه نوسان قیمتی رکودی بود و بخشی از فشار معاملات هیجانی تخلیه شد تا شاخص کل در محدوده 2 میلیون و 90 هزار واحدی حمایت شود. چهارمین هفته مهر با افزایش دامنه نوسان به 3 درصد همراه بود ولی با تشدید مجدد تنش‌های منطقه و جهش نرخ جهانی اونس، بورس تهران بار دیگر با ریزش قیمت سهام مواجه بود؛ با این تفاوت که این بار خبری از ترمز یک درصدی دامنه نوسان نبود.

در نهایت، شاخص کل بورس تهران با 91 هزار و 617 واحد کاهش (4.4 درصد) تا سطح 2 میلیون و 7 هزار واحدی افت کرد و شاخص هم‌وزن نیز با 23 هزار و 830 واحد ریزش (3.5 درصد) تا سطح 665 هزار و 937 واحدی کوتاه آمد.

خبر مرتبط
شاخص دو میلیونی بورس از دست رفت+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: در اولین روز از آبان ماه دولت لایحه بودجه 1404 را تقدیم مجلس کرد و شاخص‌های بورس به افت خود ادامه دادند.

صنعت تأمین برق و گاز صدرنشین بازدهی مهر‌ماه 1403 شد! 

شاخص صنایع بورسی هم در این ماه دو دوره نوسانی و یک دوره رکودی داشتند. در بین 30 صنعت اصلی بورس تهران، شاخص 25 صنعت در مهر ماه کاهش تراز داشتند؛ در حالی که روند شهریور ماه امسال معکوس این روند را نشان می داد. با توجه به افت 4.4 درصدی شاخص کل و 3.5 درصدی شاخص هم‌وزن بورس تهران در مهر ماه، بازدهی شاخص 11 صنعت بهتر از شاخص کل هم‌وزن بوده و 3 صنعت بازدهی متوسطی نسبت به عملکرد شاخص کل و هم‌وزن داشتند. از سوی دیگر نیز شاخص 16 صنعت ریزش بیشتری نسبت به شاخص کل داشتند.

صنایع بورسیی

شاخص صنعت تأمین برق و گاز با 5.8 درصد رشد بهترین بازدهی مهر ماه را به ثبت رساند و شاخص صنایع خرده فروشی، رایانه و استخراج کانه‌های فلزی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

از سوی دیگر نیز شاخص صنعت محصولات فلزی با 14 درصد افت تراز ضعیف‌ترین عملکرد را در مهر ماه امسال داشت و صنایع فرآورده‌های نفتی، لاستیک، خودرو و ساخت قطعات و اطلاعات و ارتباطات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید