حملات بی‌وقفه جلیلی به پزشکیان/جهت‌یابی ریال توسط جلیلی+فیلم

کدخبر: ۶۵۷۲۵۲
اقتصادنیوز: سعید جلیلی گفت: امروز متاسفانه مطالعه کردن و کار کردن شده ضدفضیلت. اگر بگویی برنامه دارم می شود ضدفضیلت ولی اگر برنامه نداشته باشی و بگویی بررسی میکنم این می شود فضیلت!
حملات بی‌وقفه جلیلی به پزشکیان/جهت‌یابی ریال توسط جلیلی+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، سعید جلیلی در مناظره در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه منظورتان از حکمرانی ریال چیست؟ اگر نشد، تورم و افزایش قیمتها اتفاق می افتد؟ گفت: دولت شهید رئیسی تورم حداقل ۶۰ درصد را به ارث برد و تمام تلاشش را کرد برای کاهش دادن. در برخی از اقلام تورم ۸۰ درصد بود قبل از دولت شهید رئیسی.

وی بیان کرد: بحث تورم باید ریشه یابی و حل شود و از سرزنش افراد هم نگران نشد. امروز متاسفانه مطالعه کردن و کار کردن شده ضدفضیلت. اگر بگویی برنامه دارم می شود ضدفضیلت ولی اگر برنامه نداشته باشی و بگویی بررسی میکنم این می شود فضیلت!

جلیلی ادامه داد: در خیلی از موضوعات اطلاعات شما (پزشکیان) بسیار کم است و در این موضوعات اطلاعات اولیه را هم ندارید.

جلیلی افزود: بسیاری از هزینه‌های غیرضرور دولت باید کاهش پیدا کند. برای کنترل تورم اول از همه باید حاکمیت داشته باشید بر ریال. شما باید سامانه هایت را شکل بدهی و بدانی این گردش پول کجا می رود. باید در سرمایه های بزرگ شفافیت ایجاد کنید. اگر شما روی ریال این حاکمیت را نداشته باشید.

وی تاکید کرد: باید بتوانید ریال را به سمت تولید هدایت کنید نه اینکه تسهیلات به سمت مال سازی برود که یک بانک آن مفاسد را داشته باشد. آن چیزی تورم، بازار و مردم را اذیت می‌کنید جهش‌هایی است که در قیمت ارز ایجاد می‌کند. برای بازار ما ثبات نرخ ارز بسیار مهم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی