رقیب مادورو حکم جلب گرفت

کدخبر: ۶۷۰۴۲۱
اقتصادنیوز: حکم بازداشت ادموندو گونزالس نامزد مخالفان دولت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ونزوئلا از سوی دادگاهی در این کشور صادر شده است.
رقیب مادورو حکم جلب گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنا بر اعلام دفتر دادستانی کل ونزوئلا این حکم بازداشت به دلیل اتهام‌هایی از جمله توطئه و جعل اسناد عمومی بر علیه گونزالس صادر شده است.

به نوشته رویترز، طارق ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا در پاسخ به درخواست این خبرگزاری برای تائید این خبر، تصویری از حکم بازداشت صادر شده علیه گونزالس را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام ارسال کرده است.

از سوی دیگر ماریا کورینا ماچادو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در رابطه با صدور حکم بازداشت گونزالس در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: صدور این حکم ثابت کرد که آنها توانایی درک واقعیت را از دست داده‌اند چرا که تهدید گونزالس به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ونزوئلا، تنها به انسجام بیشتر حامیان وی و افزایش حمایت‌های داخلی و بین‌المللی از او منجر خواهد شد.

 پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید